АДАС издигна официално Стоян Рътков за президент на БФАС

Общи 07 октомври 2011 | Speed-Press.com A- A+ 7360 посещения | без коментари

Стоян Рътков стана втората официална кандидатура за президент на Българската федерация по автомобилен спорт (БФАС). Адвокатът и член на УС на БФАС в последните две години бе издигнат от асоциацията на действащите пилоти (АДАС) по време на пресконференция днес в “Пресклуб България”. Вече е ясен и част от екипа на Рътков за УП, ако бъде избран на поста. Сред предложените имена са Николай Златков, председател на АДАС, пилотът от Формула 2 Пламен Кралев и Дилян Попов,навигатор и мениджър на рали шампиона Ясен Попов. Изборите за президент на БФАС ще се проведат на 18 октомври. Досега единствен официален кандидат бе Александър Александров. Все още не са потвърдени слуховете, че Камен Михайлов ще се кандидатира за президент, също така и не е ясно дали ако някой издигне Георги Янакиев за нов мандат, той ще откаже.
“От всички предложени и евентуални кандидати виждаме единствено в лицето на Стоян Ръдков човек, който може да промени нещата в автомобилния спорт. Кандидатурата му не самоинициатива, напротив, от дълго време го навивахме първо да влезе в Управителния съвет и след това да се съгласи да участва в изборите за президент на БФАС. Издигнат е от 11 клуба на АДАС, но има и подкрепата на много други клубове”, коментира Николай Златков.
“Искам открито управление на федерацията и подпомагане на автомобилния спорт. За 31 години досегашното ръководство не построи нито едно постоянно действащо съоръжение. Искаме да развиваме спорта, а няма къде. Няма как да имаме плувци, без нито един басейн”, поясни Рътков.
Кандидатът за президент обеща да работи за получаване на средства от държавата за изграждане на съоръжения сред които една или няколко писти, макадамови отсечки в българските ралита и суперспециални етапи в градовете.
“Не виждам защо няма проблем държавата да спонсорира всички спортове като футбол, баскетбол, волейбол, а автомобилния не. Това е масов спорт с милиони последователи. От 12-годишно момче до 60-годишен мъж, всичките се интересуват от моторните спортове. Когато се строеше новата зала “Армеец” никой не пита дали там ще има световно или европейско първенство. Просто има нужда от съоръжението. На цената на залата могат да се направят 2 писти, на които да има всички състезания под Формула 1 като WTCC, Формула 2, хората да идват и да карат автомобилите си, а не да се състезават по улиците”, коментира Пламен Кралев.
“След 2 години в УП на БФАС съм спокоен, че успяхме да поне да накараме федерацията да започне да оперира открито. Дори да не бъда избран за президент, ще знам, че нещата се променят и няма да се върнат назад. Очакваме всякакви подводни камъни и удари под кръста като бламиране на изборите, ако спечелим смяна на адреса на федерацията, укрити заеми и т.н. Подготвени сме за всичко. Искаме развитие на спорта. Не говорим WRC или IRC на всяка цена и след това да имаме състезание, което да се превърне в бенефис за сметката на родните пилоти”, поясни Рътков.
Кандидат президентът и екипът му отговориха, че не са съгласни с настоящия начин на управление и дониране от страна на СБА към федерацията. “Досега ни казваха винаги, че няма пари, накрая СБА попълва дупките от благодарност. Финансиране може да се намери и ние ще използваме връзките си за достигане на диалог с държавата. Не искаме ние да финансираме спорта, а той да се самоиздържа”, обяви Ръдков. “Ако мислите, че с 200 хил. или да кажем 1 млн. ще се оправят нещата, ще ги съберем и ще ги дадем, но това ще оправи ли спорта? Досега се действаше така. На Балканите няма нито една модерна писта. В Гърция в Серес има трасе, което не отговаря на настоящите изисквания. Можем да привлечем съседните страни и да бъдем лидери в региона”, обясни и Кралев.
Във връзка с настоящото състояние на планинския шампионат Николай Златков отговори: “Имам много познати от чужбина, които искат да карат в България и за момента ги спирам. Не искам да се червя когато дойдат тук. Пускат се коли за 200 000 евро на трасе, на което не се знае дали е изметено или не, поради липсата на 80 лв. Ако въобще има линейка, тя не отговаря на никакви условия, защото трябва да е подвижна реанимация, а не “уазка”. За хеликоптер да не говорим. Относно раликроса никой не иска да дойде и да кара на сламотръс”, поясни още Златков.

 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте