Дизелът доминира на „24 часа на Льо Ман”

Общи 21 юни 2013 | Speed-Press.com A- A+ 6330 посещения | без коментари

Ако на 23 юни 2013 г. Audi отново спечели в “24-те часа на Льо Ман”, победата ще е за дизеловата хибридна технология Bosch. От 2006 до 2008 г. и от 2010 до 2012 г. Audi Sport триумфира в състезанието за издръжливост с дизеловите си и хибридни автомобили с техника Bosch на борда. Бош е партньор в развоя на състезателния хибрид Audi R18 etron quattro и доставя не само системата за впръскване, но и ключови компоненти от електрозадвижването. „Бош и Audi съчетаха високия въртящ момент и ниската консумация на дизела с мощността на допълнителното електрозадвижване”, разказва д-р Маркус Хейн, ръководител на “Дизелови системи” в Бош. „Много шофьори се наслаждават на тези предимства и в ежедневния трафик.“ През 2012 г. половината от новорегистрираните леки автомобили в Германия са дизелови.
Специално разработена хибридна система за сериите в Льо Ман.
Ясно е, че системите на болидите в Льо Ман са конструирани специално за тях. Audi Sport разработи блока двигател-генератор (MGU) в техническо партньорство с Бош, специално за прототипа Audi R18 e-tron quattro. Монтираният на предния мост MGU с интегрирана силова електроника натрупва рекуперираната по време на спиране енергия в акумулатора. При ускорение MGU задвижва предната ос на състезателния автомобил с два електромотора с обща мощност над 218 к.с. Тези двигатели придават допълнително ускорение на дизеловия болид, което изначално е доста високо поради високия въртящ момент.
Бош доставя на Audi Sport и цялата система за впръскване Common-Rail, включваща помпа за високо налягане, инжектори и колектор за високо налягане. Bosch Motorsport екипира болидите и със специално конструирания управляващ блок на двигателя MS 24, стартера и генератора, окабеляването на автомобила и телеметричната система. По време на гонката тази система предава към бокса чрез радиовръзка и по WLAN всички необходими данни за автомобила, така че инженерите на тима във всеки един момент разполагат с пълен технически статус на всички системи. Болидите на Audi са екипирани и с уникалното електрическо управление със зъбна рейка, разработено от Audi Sport в сътрудничество с Robert Bosch GmbH и ZF Lenksysteme GmbH (50:50 смесено дружество на Robert Bosch GmbH и ZF Friedrichshafen AG).

 
Ключови думи:   Audi, audi sport, bosch, etron, mgu, r18, tron
 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте