Българинът има право на информиран избор и качество на услугите в автосервизите, както всички граждани на цивилизована Европа, заяви на пресконференция в София-Прес изпълнителният директор на “ПроМобил“ Атанас Генов. Каза това в качеството си на председател на съвсем наскоро сформираната Национална асоциация на автосервизите, извършващи авторепаратурна дейност (НАСИА). В организацията членуват повече от 60 фирми, а причина за създаването й са натрупаните проблеми в бранша. „При нас все още действат нормативи от 1972 г. Оттогава автомобилите се промениха значително, особено устройствата и изискванията за безопасност. Вече има натрупани проблеми във взаимоотношенията клиент-застраховател-сервиз. Много от клиентите не знаят какво става в сервиза и нямат гаранции, че като си получат автомобила той ще бъде толкова безопасен, колкото и преди ремонта. Затова е необходимо да се въведе категоризация на сервизите, и да е ясно кой за какви ремонти има оборудване и квалифициран персонал”, поясни Генов. „Едно алуминиево Audi не може да се ремонтира без спeциално оборудване за цветни метали, а много сервизи нямат такова. Без него колата може да се докара в търговски вид, но тя няма да е безопасна. Клиентите и застрахователите трябва да знаят това, подчерта и членът на ръководството Емил Нотев.
Асоциацията приема в състава си автосервизи, отговарящи на определени изисквания за легитимност, оборудване, компетентност. Тя ще осигурява и възможност за получаване европейски сертификати за качество Eurogarant.
Повече за дейността и плановете на НАСИА може да откриете на сайта www.nacia.bg.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!