Тази година търсенето и съответно продажбите на SUV и пикапи падна значително в Северна Америка. От своя страна американците започнаха да заменят големите и жадни тръкове с по-малки семейни автомобили. Но това, което е малко в САЩ, не е толкова малко за останалата част от света. Това важи в пълна сила и за малките коли, които според стандартите за Америка не са чак толкова компактни. Най-новото доказателство за тази теза е фактът, че новият Hyundai i10 няма да се предлага в САЩ.
И това далеч не е единственото доказателство, че американците по някакъв начин са резистентни на малките коли. Казано по друг начин... като че ли липсва химията помежду им. Модели като Toyota Yaris и Honda Fit (известна у нас като Jazz) се лансират относително добре, като дори в някои представителства из страната поради голямото търсене липсва достатъчно предлагане. Но това е един доста ограничен пример за комерсиалния успех на малките коли в Америка. Друг пример, който е може би последният, е лимитираният Smart ForTwo. Дори според някои спекулации Toyota може да откажат да предлагат малкия си iQ в САЩ поради размера му (както стана ясно обаче японците ще предлагат отвъд Океана бъдещи модели, базирани на мъника).
Ако човек се вгледа по-детайлно в ситуацията, то той едва ли ще намери един единствен фактор за нежеланието на американците да се приспособят към малките градски коли. А те определено предлагат видимо предимство по задръстените пътища на американските мегаполиси. Според някои ниската цена на долара може да покачи цената на внасяните автомобили, с което реално да се обезсмисля спестяването покрай ниския разход на гориво. Според други не е особено безопасно по магистралите да се движат огромните SUV и пикапи заедно с градските мъници. И освен това американците просто си имат някакъв предразсъдък по отношение на малките градски коли, който допълнително ги спира да закупуват подобни коли.
В случая на i10 Hyundai вече са осъзнали истината и вместо да се опитват да представят в САЩ конкурент на Fit или Yaris с модели като i20 или i30, те просто се измъкват от ситуацията – вицепрезидентът на компанията, отговарящ за планирането на продукцията в Hyundai и Kia, вече коментира, че „не е взето все още решение”.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!