Мотоциклетът, който е вече фетиш на милиони по земното кълбо отбеляза своята 121-а годишнина от момента, когато жителите на Бад-Канщат изтръпнали от появата на невиждано моторно чудовище, "прелетяло" край тях с "чудовищната" скорост от цели 12 км/ч. На 10 ноември 1885 г. Готлиб Даймлер завършва своя motorrad направен за пръв път в света с бензинов двигател. Това бил дървен велосипед с едноцилиндров двигател и ремъчна предавка.
Доста специалисти се опитват да оспорят първенството на Даймлер, като слагат за родоначалник на мотоциклетите паровелосипедът на американеца Силвестър Ропър /1868/69 г./, но както и при автомобилите, където за родоначалник се смята Карл Бенц, така при мотоциклетите основните авторитети признават за родоначалник Готлиб Даймлер.
В щутгардтския музей "Меrcedes-Benz" в отдела на уникалните експонати има точно копие на Daimler Motorrad - прадядото на всички хонди, ямахи, сузуките, кавазакита, беемвета и харлеи.
Интересното е че първият производител на серийни мотоциклети не е станал Daimler, а страстният поклонник на велосипеда и издател Хайнрих Хилдебранд, подпомогнат от приятеля си инж. Алоис Волфмюлер. През 1894 г. получават патент за разработката си, а през юли същата година на хиподрома в Мюнхен правят първата в света презентация на серийното производство на фирмата си. Машината им имала мощен за времето си двигаел - 2,5 к.с. и поразила публиката с невероятната си максимална скорост от 45 км/ч. Марката Hildebrant & Wolfmuller бързо завоювала популярност и в съседна франция, където скоро започнали лицензно производство на мотоциклетите им.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!