Най-въодушевяващите автомобили на 2013

Общи 30 декември 2013 | Speed-Press.com A- A+ 9985 посещения | без коментари

В тази класация не калкулираме точки от тестовете, не гледаме цените, експлоатационните разходи и динамичните характеристики – а просто отсяхме моделите, които ни станаха най-симпатични след многобройните тестове, проведени през 2013 г. Голяма част от автомобилите тук не са победители в сравнителните тестове, но имат потенциала да се превърнат в класици. Дебело подчертаваме – тук събираме не най-добрите, а най-очарователните.
Несъмнено изминалата година беше белязана от знака на електричеството: затова и в нашата подборка сме включили два модела – BMW i3 и Tesla Model S, които се движат изцяло на ток. Те чертаят пътя към новата зелена мобилност, по който други производители тръгват по-предпазливо: с хибриди.
Alfa 4C e eдин от онези автомобили, които грабват сърцето и ума още при първата среща. 850 килограма и 240 турбо конски сили осигуряват почти светкавичен спринт от 0 до 100 км/ч – само за 4,5 сек!
BMW i3: поздравяваме хората от Мюнхен за смелостта да пуснат на пазара i3, което е нещо като фойерверк от иновации. Малкият електромобил е замесен от най-високотехнологичното „тесто“, което съществува в автомобилната индустрия. Карбон, електрическо задвижване (по желание и с допълнителен двигател с вътрешно горене), предаване на мощността към задните колела – с всичко това BMW доказва как все по-нарастващите екологични изисквания могат да бъдат комбинирани с радостта от шофирането. И лансира модел, с който не само гледа в бъдещето – но и отива в него.
BMW Серия 4: Серия 3 Coupe и Cabriolet си отидоха и на тяхно място с цялото си изящество и динамика се настани „четворката“. Тя използва двигателите на Серия 3, но по-спортната й каросерия я прави много по-въодушевяваща.
Chevrolet Corvette е легенда – и продължава да бъде в седмото си поколение. Американският суперавтомобил е изграден от магнезий и алуминий, а за направата на каросерията му са използвани пластмаса и карбон. 6,2 л, V8, 456 конски сили... Още въпроси?
Citroen C4 Picasso е истински Citroen, което не се подчинява на общоприетите норми. Колкото са тесни високо разположените LED-светлини, толкова е и просторно в интериора му. Заради огромното предно стъкло мястото във френския семеен лайнер е сякаш безкрайно. Как да не ни допадне?
Ford Mustang: продължаваме да си падаме по него, въпреки че екологичните тенденции го принудиха да приеме под капака си дори 4-цилиндров агрегат. Както и Corvette, Mustang е и ще си остане легенда, и то не само в САЩ.
Great Wall Hover H6 е третият модел, който вече се произвежда в завода на „Литекс Моторс“ до Ловеч. Още след първия ни тест-драйв бяхме готови да заявим, че това е най-успешният модел на марката, която се развива много прогресивно. Питате се какво ни въодушевява в него? Българският VIN, разбира се!
Infiniti Q50: малкият премиум „японец“, разработен с участието на Фетел, разполага със същото хибридно задвижване като по-големия M35h – с цели 364 конски сили. Какво повече ни трябва в сравнително компактен седан?
Jaguar F-Type е своеобразен Е-Type на новото време. Без значение дали за „огъня” под капака се грижи V6 с 340 к.с. (380 к.с.), или V8 с 495 к.с., с дългата си муцуна с вентилационни отвори тип акула, апетитните странични части и късата задница, F-Type е еталон за визията на съвременния роудстър.
Maserati Ghibli: расовата италианска марка никога досега не е слизала толкова надолу по отношение на позиционирането. Ghibli има за задача да конкурира модели като BMW Серия 5 и Mercedes E-класа и именно поради тази причина приема под капака си първия дизелов мотор в историята на бранда.
Mercedes S-класа: нейното име е използвано за мащаб на лукса – и то не само в автомобилния свят. В най-новото си поколение „лайнерът“ от Щутгарт може да се движи (почти) сам – благодарение на системи като асистента за задръстване. Във Франкфурт германците дори представиха прототип, който самостоятелно изминава над 150 км.
Nissan Note: смятате, че на този микрован не му е мястото тук? Защото единственият начин да разберете колко очарователен е той, е да се повозите на задната му седалка. Особено в случаите, когато тя е регулируема, пространството на втория ред е повече от разточително, а зад вратите се крият огромни отвори, през които може да мине и великан!
Peugeot 308: неслучайно започваме представянето на този автомобил от вътре навън. Нетрадиционното разположение на волана и арматурното табло всъщност се оказва много удобно – и дори накара нашия редактор Мутафчиев да възкликне: „Защо никой не се е сетил досега?“.
Range Rover Sport: Land Rover представя този модел като най-атлетичния и най-динамичния си продукт на всички времена. И с право: защото Sport е достатъчно пъргав и подобаващо проходим. И не на последно място – благороден!
Tesla Model S: това е може би най-зрелият електромобил, създаван някога. Той предлага място за до седем души, автономен пробег до 500 километра. А и прилича на колата на Батман: как да не го харесаме? Агенция Speed-Press




 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте