Възможно най-екстремната Astra ще дебютира на женевския автомобилен салон под формата на ограничената серия OPC EXTREME. Разработена на най-предизвикателното трасе в света – Северната дъга на пистата Нюрбургринг и на базата на версията Cup, тя се задвижва от двулитров бензинов турбомотор с мощност над 300 к.с. Задачата й е да пренесе състезателните технологии върху пътя. Засега тя е концепция, но ако реакцията на публиката е положителна – както се очаква, – Opel планира производството на ограничена серия на този суперспортен, легализиран за обществените пътища модел.
Предният капак на EXTREME е изработен от усилени с карбонови нишки полимери. Моторът е най-мощният четирицилиндров двигател, произвеждан някога от Opel, и е изработен от алуминий. Съчетан е с 6-степенна механична предавателна кутия и самоблокиращ диференциал. Доказалият се на състезателните писти агрегат ще се чувства добре с Astra OPC EXTREME, защото суперспортният модел е със 100 килограма по-лек от конвенционалната Astra OPC благодарение на широкото приложение на усилените с въглеродни влакна композити, използван за аеродинамично оптимизираните задни крила, дифузьора, предния спойлер, предния капак, напречната греда за усилване на окачването, колелата, вентилацията на задните колела и покрива. Само карбоновите колела са 20 килограма по-леки от алуминиевите варианти.
Карбоновият покрив тежи едва 2,6 кг – доста по-малко от оригиналните 9,3 кг. Калниците са изработени от алуминий и тежат само по 800 грама всеки – доста по-малко от стоманените с единично тегло 2,2 кг.
Ултраспортните гуми с размер 245/35 и диаметър 19 цола са специално разработени за EXTREME и играят ключова роля за неговата динамика. Ходовата част (комплексът пружина/амортисьор) може да бъде настройвана като в състезателните модели.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!