2011 година отбеляза 100-годишнината на марката Chevrolet и съвпадна с навършването на 100 години от момента, в който поколения дилъри на марката започват да вярват в нея и да я подкрепят с отдаденост и вдъхновение от самото начало.
Wiegerinck Groep е първият вносител на марката в Европа. Четири поколения от семейство Вигеринк споделят две уникални неща – първите си имена и нарастваща страст към марката Chevrolet, продължаваща вече почти 100 години!
Всичко започва през далечната 1919 г., когато Барт Вигеринк, промишлен предприемач и инженер от холандския град Гоор, внася първото товарно шаси Chevrolet от Америка. Той веднага осъзнава потенциала за бъдещи печалби в индустрията за производство на „моторизирани каруци“ и веднага ориентира своя бизнес в тази посока.
Първото внесено през 1919 година от Америка товарно шаси Chevrolet е просто двигател и трансмисия, поставени на обща носеща рама с колела. Барт и синът му са принудени да „вземат назаем“ двe щайги от портокали на пристанището в Антверпен, където приемат стоката, за да има на какво да седят по 250-километровата отсечка до дома си. И двамата са облечени с делови костюми и леки зимни палта, които ги излагат немилостиво на капризите на времето по пътя, но Вигеринк още тогава е убеден, че е открил начина да стане част от бъдещото индустриално развитие, разширявайки и разнообразявайки дотогавашния си бизнес с велосипеди.
Почти 100 години по-късно, правнукът на Барт Вигеринк, който също носи името Барт, е четвърто поколение предприемач, продължаващ семейните традиции начело на търговското представителство на Chevrolet. „Ръчно написаните квитанции за клиентите бяха заменени с компютъризирана система за поръчки и за щастие автомобилите вече ни се доставят с автовози. Независимо от това развитие през годините, по сърце и душа ние си оставаме все същата семейна фирма“, споделя той.
Днес във Wiegerinck Groep работят 26 служители от близката околност. Един от тях е бащата на Барт – представител на третото поколение мъже в семейството, носещи името Барт, който със своите 77 години в момента е най-възрастният служител във фирмата. За него работата в семейната компания започва на 14-годишна възраст и днес той все още е сред членовете на управителния съвет, който често обучава персонала.
„Ако някой клиент попита баща ми сега, през 2012 година, защо би трябвало да си купи автомобил от марката Chevrolet, татко със сигурност ще му каже, че ние все още притежаваме дядовия Bel Air, модел 1958 година. Както и че след пробег от над 500 000 километра той все още е в изправност и всичко в него е оригинално. Mного от хората, които през годините са чували тази история от него, днес все още са наши клиенти“, добавя Барт.
През изминалите десетилетия европейските дилъри на Chevrolet са преживели тежки политически и военни конфликти, преминали са през сурови икономически промени, но продължават да се развиват напред. Маркетинговите методи на марката Chevrolet определено са се развили от поръчката на автомобили чрез купони въз вестниците през далечната 1912 година до днешната внушителна мрежа от 2500 продажбени центрове в 21 европейски държави, но хората, осъществяващи продажбите продължават да бъдат жизненоважното съдържание на кръвоносната система на компанията, а много от дилърствата продължават да се стопанисват от наследниците на семействата-основатели.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!