Първото впечатление от автомобила е че няма кой знае каква сериозна промяна. Но то е изключително измамно, защото колата е направена върху изцяло новата D платформа на Nissan, която засега не е използвана в нито един друг автомобил на марката. Това е позволило новата конструкция на купето да стане с 45% по-корава от тази на предшестващия модел. Сериозни промени има в интериора, както и в 3.5-литровият V6 двигател и автоматичната вариаторна трансмисия.
Във външния вид има лека промяна в предната част - "дръпнатата" радиаторна решетка преминава интересно към изтеглените върху калниците челни светлини, оформяйки силна разделителна линия между себе си и предния. Спойлерът впечатлява с мащабните си размери, като въздухозаборниците в долната му част са аналогични на тези, използвани при по-стария модел. Отзад огромният по американски автомобил прилича вече на Qashqai.
И понеже споменахме думата американски, не може да не стане дума за вътрешния лукс, по който толкова много се падат янките. Креслата са солидни, кожени с отлична изработка, пълно е с дървени и алуминиеви апликации. Седалката на шофьора е с електрореглаж и може да "запамети" цели 8 позиции.
"Играчките" в интериора са повече, отколкото можете да запомните, пък и да използвате. Стерео-уредба Bose, сателитна навигация с 9,3-гигабайтов твърд диск и iPod интерфейса за нивото на оборудване LE, серво отваряща се бавно задна врата, която предупреждава за действието си със звуков сигнал, задна седалка, полягаща с едно движение на лостче, серво възстановяване на положението отзад зa има няма осем секунди, камера за паркирането под страничното огледало, която следи приближаването на предното колело към бордюра, както и за паркиране на заден ход, а стартирането на двигателя става с бутон.
Тежащият 2380 килограма Nissan Murano си е типичен представител на американските пътни всъдеходи с огромния си салон, мощен бензинов двигател, автоматичната скоростна кутия и мекото возене. Колата е перфектна за каране по магистрала и на дълъг път, осигурява недостижим уют и спокойствие, не в малка степен именно заради размерите си. Nissan Murano е по-дълъг от първия модел с 64 мм габаритът е вече 4834 мм, но междуосието е останало същото - 2825 мм. Широчината е непроменена - 1880 мм, но увеличената дължина прави новото Murano по-аеродинамично и по-стабилно на пътя.
3,5-литровият бензинов двигател от серията VQ е получил още 22 к.с. и предлага вече общо мощта на 256 "кончета". Максималният въртящ момент е нараснал до 334 Нм, но тези увеличения не са довели до по-висок разход на гориво, дори напротив - новият мениджмънт на работа на мотора е позволил намаление на разхода с 12% /среден разход на гориво 10,9 л на 100 км път/ и на отделяният СО2 с 11%. Динамиката е забележителна за такъв масивен автомобил - ускоряването от 0 до 100 км/ч става за 8,1 сек., а максималната скорост достига 210 км/ч.
В Nissan доста сериозно са ревизирали работата на вариаторната си система CVT, за да може тя по-адекватно и твърдо, подобно на смяна на предавките при класическите механични предавателни кутии, да осигурява по-линейно ускоряване и връзка между оборотите на мотора и скоростта на колата.
Автомобилът разполага с добре позната система за задвижване на четирите колела на Nissan All Mode 4x4-i, която е доказала, че може да се справя във всякакви ситуации. В Murano тя работи заедно с множество сензори, отчитащи сцеплението с пътя, климатичните условия, и регулиращи управлението на въртящия момент към колелата, заедно със системата за стабилизация ESP.
Хората на Nissan направиха много интересна демонстрация на ново свойство на колата, което по никакъв начин не може да бъде забелязано, ако не ви го кажат. Става дума за новата революционна боя или по скоро лаково покритие, наречено Scratch Shield /щит срещу драскотините/. За да демонстрират качествата му нисанци предложиха на всеки желаещ да потърка със стоманена четка окачена на стената задна врата на колата. След прекратяване на вандалския опит техникът заля надрасканата повърхност с гореща вода и белезите по сребърния металик доста бързо изчезнаха.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!