Хората на Синия овал усилено подготвят нова генерация на топ-модела си, която ще осигури и ново ниво на стил, лукс и ефективност за собственика си. Концептуален вариант на новото поколение на Mondeo ще видим догодина, след лансирането на новия Focus през януари. Серийният вариант на големия Ford ще влезе в шоу-румовете на дилърите след три години, а дотогава ще се радваме на лифтирания вариант на сегашната кола.
Подобно на последната Fiesta и най-новия Focus, Mondeo също ще бъде световен автомобил, който с много малки промени ще се продава на всички пазари на марката в света. Той ще се прави и в различни държави, докато разработката на дизайна и инженерната част се извършва директно в и под контрола на главната квартира на Синия овал в Щатите.
Новото поколение на Mondeo ще има впечатляваща предница, доста по-широка и ниска радиаторна решетка, издължени назад блок-светлини. В задната част ще доминират широките хромирани изходи на ауспусите, интегрирани в броните, а вграденият пък в задния капак спойлер и издутите калници ще довършват спортния изглед на автомобила.
Вътрешността на автомобила ще е най-луксозната, изобщо някога предлагана от Ford, с което марката иска много сериозно да се противопостави на лидерите в горния среден сектор на автопазара - Audi, BMW и Mercedes. Фирмената система SYNC ще позволи на водача да контролира виртуално всяка портативна медийна система или устройство чрез бутони на волана или чрез гласови команди.
Сред най-новите системи, предлагани от новото Mondeo, ще видим система за предупреждение за напускане на лентата на движение, предупреждение за мъртвата зона и камера за заден ход. "Умна" система ще следи състоянието на водача и ще подава сигнал, ако "усети" че нещата отиват към заспиване.
Колата се развива върху модифицираната сегашна платформа с предно задвижване, като ще бъде използвана и векторна система за управление на въртящия момент от Focus. Електрическото усилване на волана и динамичен контрол на завиването са сред нещата, които навярно ще са стандарт за колата.
Задвижването ще се осигурява от най-новите разработки на Ford - 1.6 и 2.0 литра бензинови турбомотори ЕcoBoost. Във фейс-лифт варианта 2011-а година последният развива мощност 200 к.с., а първият, който ще видим в новия C-MAX - 150 и 180 к.с. На разположение ще е и гама от 2.0-литрови, дизелови TDCi варианти с мощности 112, 137 или 163 к.с.
Няколко системи ще се грижат при всички варианти за подобряване на горивната икономичност и ще намаляват емисиите на вредности. Това се системите да рекуперативно спиране, stop/start, както и активна система на радиаторната решетка, управляваща въздушния поток с цел намаляване на съпротивленията по пътя му през радиатора и моторния отсек.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!