Румънец c короната в първи кръг на "King of Bulgaria"

Общи 17 август 2010 | Auto-Press.net A- A+ 1492 посещения | без коментари

Kалин Киортан спечели първият кръг в Хасково, Красимир Стефанов поведе в българският дрифт шампионат

През изминалия уикенд в Хасково се проведе първият кръг от българският дрифт шампионат "King of Bulgaria", организиран от Българска дрифт федерация и Дунев моторспорт. Въпреки, че термометъра на картинг пистата в града "удари" 40 градуса за участие се записаха близо 50 състезателя, сред които и двама чужденци. Гостите от Румъния Калин Киортан и Добре Никулае пристигнаха с перфектно подготвените си автомобили BMW с които участват в румънския и европейския дрифт шампионат "King of Europe". Още с първите си излизания на свободните тренировки в събота, и двамата румънци демонстрираха завидна техника и умения, които буквално стреснаха повечето български състезатели.

С течение на обиколките стана ясно, че и повечето родни пилоти имат какво да покажат на румънците, въпреки, че нашите определено бяха крачка назад по отношение на автомобилите си. След цял ден каране, няколко прегряли двигателя и стотици скъсани гуми, дойде ред и на парадната обиколка на града водена от лидера в "King of Europe" Тодор Дунев и неговият Nissan 200SX. Пред смаяните погледи на гостите и жителите на Хасково бегачките бяха изложени на централният площад на града и всеки можеше ги разгледа отблизо и да се запознае с техните пилоти. Час по-късно целия керван следван от феновете се пренесе отново на трасето, където беше даден старт на двучасовото нощно дрифт шоу. Публиката стана свидетел на страхотни дрифт демонстрации и тандемен дрифт от стартиращите в серия по пет автомобила състезатели.

В неделя, заради големия брой участници и горещината, програмата беше оптимизирана и квалификациите започнаха по-рано от предварително обявеното. За първи път в кратката история на "King of Bulgaria" на старт в квалификациите застанаха 40 участници. Това наложи схемата на финалните двубои да се преработи и до финала бяха допуснати най-добрите 32-ма вместо 16 както беше в състезанията до сега. С пълен актив от 120 точки, Красимир Стефанов зае първо място в квалификацията, а основният му конкурент Калин Киортан остана втори само със точка по-малко. Шампионът от миналата година Владимир Николов завъртя само три обиколки със своя Opel Manta и знаейки, че колата му не е подготвена се пусна в състезанието със сервизния си автомобил Opel Askona силите на който стигнаха едва до 20-о място в квалификациите и отпадане още на 1/16 финала.

В борба за всеки сантиметър от трасето финалистите участващи в директните елиминации дадоха всичко от себе си и своите автомобили, а публиката не пестеше аплодисменти за атрактивните състезатели. Битките бяха наистина невероятни, а силите изравнени, което усложни задачата на съдиите в избора на по-добрия от двамата участници. Нерядко двубоите бяха преповтаряни до излъчване на победител, което допълнително натовари автомобилите в адската жега.

Някои от участниците нямаха късмет в този кръг и въпреки перфектното си каране отпаднаха поради технически проблеми. Дилян Пенчев прекрати своето участие на 1/8 финала поради откачен радиатор и забрана в регламента за какъвто и да е ремонт по време на финалните двубои. Най-разочарован от всички беше Стефан Цанков, който се бореше от началото на квалификациите въпреки счупения двигател на своето BMW, който постоянно изхвърляше маслото през ауспуха. По време на 1/4 финала срещу Александър Бурдин, моторът на Стефан тотално се предаде и състезателят единствено успя да направи една почетна обиколка, а публиката стана на крака и го изпрати с аплодисменти като за победител.

След многото адреналин и емоции до финала достигнаха Красимир Стефанов, който успя да победи по пътя си Емил Кръстев, Дилян Пенчев, вицешампиона Александър Язов и Александър Бурдин. В другия поток до финалния сблъсък се добра Калин Киортан побеждавайки Галин Петров, Искрен Иванов, Цанко Цанов и Християн Ангелов. На финала Красимир показа класа и успя максимално да затрудни румънския състезател. Битката изглеждаше равностойна, но проблем в спирачките на варненеца буквално го изхвърли от трасето и за да предотврати инцидент Краси се устреми към празния паркинг в близост до пистата, където успя да спре.

Така първият кръг от "King of Bulgaria" беше спечелен от Калин Киортан, който беше перфектен през целия уикенд. В спора за третото място се срещнаха Александър Бурдин и Християн Ангелов и след равностойна борба бронзовата купа спечели Ангелов. Организаторите бяха предвидили подобен развой на събитията и след финала освен купи за общото класиране, бяха раздадени и купи само за българския дрифт шампионат, където победител стана Краси Стефанов, втори Християн Ангелов и терти Александър Бурдин.

Струва си да се отбележи, че в двата дни на състезанието нямаше нито един инцидент, дори и лек удар, въпреки близо 50-те участници. Перфектната подготовка на мероприятието и трасето, както и нивото на състезателите направи изминалия уикенд истински празник на скоростта и димящите гуми.

***
Видео от събитието можете да видите тук: www.autopress.tv

 
Ключови думи:   bmw, bulgaria, king of europe, quot
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте