Колата е създадена за участие в едномарков пистов шампионат. Снабдена е с четирицилиндров, 1,6-литров турбодвигател с максимален въртящ момент от 280 Нм при 4000/мин. Максималната мощност на мотора с 32мм бленда на турбото е 235 к.с., което позволява на колата да се ускорява от място до 100 км/ч за 5,6 сек, а максималната скорост да достига 219 км/ч. Съединителят е керамичен с диаметър 184 мм, предавателната кутия е петстепенна, подредена, диференциалът на предното предаване е с повишено триене. Окачването е KW с регулируеми стабилизатори, задният мост е дръпнат назад.
Всъщност производствените мощности на АвтоВАЗ нямат отношение към първите автомобили от серията Lada Granta Sport. Те са проектирани и построени от частната компания ТМС-Спорт, която по-рано носеше името Торгмаш Моторспорт. Главен идеолог на проекта е московският бизнесмен Виктор Шаповалов, който вече няколко години се бори да наложи пистова програма с автомобили на АвтоВАЗ.
През 2007-а той основа отбора "Руски мечки" /Русские медведи:/, който през 2008-а дебютира в световния шампионат WTCC. Патриотизмът накара бизнесмена отборът да използва автомобили ВАЗ-2110, представени на европейските зрители като Lada 110. През 2009-а "мечките" получиха заводската подкрепа на АвтоВАЗ, поканиха за пилот британския ас Джеймс Томпсън и използваха за базов автомобил новата Приора, но проектът беше прекратен от кризата - заводът прекрати финансирането и Шаповалов беше принуден да закрие отбора.
Най-новата история на взаимоотношенията на АвтоВАЗ с автоспорта е пълна с неочаквани обрати и решения, при които единственият стабилно отсъстващ фактор е логиката. В началото на новия век заводът пусна собствена моносерия с прототипи, наречени Lada Revolution, която просъществува няколко години, спечели си съвсем не ласкавото прозвище "Лада Развалюшън" и незабелязaно изчезна от хоризонта.
Миналата година опит за реанимация на международна програма на АвтоВАЗ беше предприет от заклетия "враг" на толиатинци в руската писта - отборът на Лукойл. Петроладжиите обещаха да поемат половината от разходите по издръжката на спортните Lada Priora във WTCC, но шапките в Толиати не оцениха жеста и Лукойл снесе руските пари на SEAT в световния шампионат.
Календарът на Купата Lada Granta за 2011-а е със седем състезания по време на които се планират две състезания по час с летящ старт. Точките се определят по системата на Формула 1, като допълнително точкуване има за най-бърза обиколка и за полпозишън.
С цел намаляване на разходите, организаторите на Купата Lada Granta разрешиха на пилотите да си делят автомобил по време на състезанието. Във всяко от двете пробягвания е предвиден задължителен пит-стоп с фиксирано минимално време за техническо обслужване. Това позволява да се изравнят шансовете на отбори с двама пилоти с тези, които стартират с по един, като последните задължително ще чакат в колата да се изпълни времевата норма.
За изостряне на борбата организаторите на серията са въвели допълнителни хендикапи по време на пит-стопа - водещата кола стои 15 секунди повече от лимитираното за престой време, втората десет и третата пет.
Всъщност, броят на пилотите на един автомобил не е ограничен - в двете пробягвания на един от кръговете с един и същи автомобил могат да стартират четирима - по двама в събота и в неделя - формат на състезание, което досега не се е прилагал.
Да се вземе под наем Lada Granta Sport за един етап на купата с цялата техническа подръжка струва 150 000 рубли /7.3131 лв/. За тези пари машината се докарва на пистата, подготвя се за старт и се поправя при нужда. При съвместна аренда наемът остава същият и тогава всеки от четиримата пилоти ще се бръкне с 1800 лв., което си е смешна сума за участие в истинско пистово състезание.
Освен под наем спортната Lada Granta може и да се закупи за 1 890 000 рубли /92 232 лева/, като надценката е минимална - себестойността на спортния автомобил е 1 800 000. Но има сериозна забрана - собственикът няма право да бърника в колата, а може само да настройва окачването и спирачките. Обслужването на двигателя и кутията се прави само от хората на ТМС-Спорт, като най-важните агрегати на машината са пломбирани. Ако целостта на пломбата е нарушена, колата не се допуска до състезанието.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!