Днес бе представен новият автомобил на европейския шампион по дрифт Тодор Дунев. С него той ще се сражава за титлата в професионалния шампионат на Европа. Гости на събитието бяха Иван Вуцов, легендата в колоезденето Боян Коцев, политикът Стефан Софиянски и др.
Колата е разработена на основата на познатото шаси от Nissan 200SX, в което е монтиран силов агрегат от Skyline. Дизайнът, изработката на специалните детайли са дело на д-р инж. Бончо Дунев. Изпълнението на електрическата инсталация, цялостият монтаж и геометричните настройки, както и доставката на компютърното и специалното оборудване са извършени с вещина от самия Тодор Дунев.
Шасито е купено от Люксембург за 250 евро. То е на 22 години. Година и девет месеца, или общо 8000 часа труд, е отнела подготовката на автомобила. „Смело можем да кажем, че това е истинска машина за победи, а моделът е „Дунев Моторспот Скайлан“, заяви на среща с медиите инж. Бончо Дунев. Крайният резултат е състезателна кола с врати от стъклопласт, маса 1208 кг (в дрифта лекотата не е предимство, затова не е използван карбон) и двигател, изнесен назад до преградния файерлол. Колата успешно премина настройки на динамометър, който показа в нормален състезателен режим мощност 604 к.с. без нитросистема, факт, който гарантира достатъчно дълъг живот на двигателя. При екстремни условия (изпреварвания или решителни серии двубои) мощността краткосрочно може да се повиши до 840 к.с. без нитро система.
“Не очаквах, че ще е толкова силен, във висок работен режим разполага с 840 к.с., по-силен е от поршето. Поведението му е доста приятно на пистата и прави красив пушек“, сподели впечатленията си от автомобила, който вече е приключил с тестовете на писта „Калояново“, Тодор Дунев.
В края на тази седмица е стартът във Вандел, Дания, което е втори кръг от Европейския шампионат. Общо 16 старта очакват Тодор Дунев до края на годината. Ресурсът на мотора бил такъв, че да издържи целия сезон, сподели той.
Това ще е седемдесето по ред състезание на българския пилот, като от досегашните 69 старта той не е завършил само четири, а в останалите е записал петдесет и седем подиума.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!