Три цилиндъра за С4

Общи 26 март 2014 | Speed-Press.com A- A+ 8240 посещения | без коментари

Три е новото щастливо число на инженерите, разработващи двигатели. След като 3-цилиндровите агрегати се наложиха в много малки автомобили, сега се настаняват и в компактния клас. Революцията беше започната от Ford преди няколко години с двигателите EcoBoost, които скоро ще намерят място и под капака на следващото Mondeo. Сега и конкурентите отговарят на атаката. Citroen за първи път поставя 1,2-литровия агрегат от С3 и компания с турбо и 130 к.с. в С4.
Тази стъпка ни кара отново да обърнем внимание на леко позабравения галски конкурент на Golf. Атрактивен за потенциалните купувачи е обещаният разход от 4,8 л – с около 20% по-малко, отколкото при досегашния 1,6-литров атмосферен агрегат , с 10 к.с. по-малко. 3-цилиндровият мотор задвижва Сitroen-a пъргаво. След като се преборите с недотам прецизната 6-степенна трансмисия, C4 с означението e-THP 130 ускорява от 0 до 100 км/ч за 10,8 сек и достига максимална скорост 199 км/ч. Така французите правят раздялата с 4-те цилиндъра съвсем безболезнена.
Изненадващ е не само „рязът“ на бонзай-бензина, който предоставя своите максимални 230 Нм малко след празния ход и осигурява стартове с пищене на гуми на светофара. Внимание заслужава и изисканият (за 3-цилиндров мотор) ход. Тук го няма типичния за подобни агрегати звук, а нивото на шум е толкова ниско, че след завъртане на контактния ключ разбирате дали двигателят работи от оборотомера. След 3500 оборота агрегатът става „по-гръмогласен“, но обикновено тогава се намесва и вятърът – така че няма да усетите акустично натоварване от задвижването. Ако Citroen вземе решението да поставя мотора и в други модели (напр. DS или някое Picasso), това би било сериозна контраатака срещу Ford.
e-THP 130 скоро ще се появи и в други модели на CitroenПо принцип е-ТHP 130 трябва да се появи и в oще „шеврони“ - но дотогава вероятно и други производители ще са се насочили към трите цилиндъра. След премиерата на фейслифта на Polo с нова гама от двигатели се очаква VW да прехвърли някои от тях и към Golf. При Оpel е въпрос само на време 1.0 SIDI да се появи под капака на Astra. 3-те цилиндъра се насочват и към премиум-класа: базовата версия на BMW Серия 2 Active Tourer, която ще бъде продавана от есента, също ще има само три „гърла“ под предния капак. Според говорител от Мюнхен това е само началото: „Ние още не знаем дали пазарът е готов за подобна радикална промяна. С оглед на характеристиките обаче нашият 3-цилиндров агрегат няма да има проблеми със задвижването и на Серия 5.“
e-THP 130 използва система за впръскване на горивото директно в цилиндъра под налягане от 200 бара. За да бъде постигнато възможно най-пълноценно изгаряне на горивото, по време на едно изгаряне могат да бъдат направени до три впръсквания. Както и при EcoBoost-мотора на Ford, ангренажният ремък работи в маслена баня за намаляване на триенето. Главата е изработена от алуминиева сплав, обогатена с мед. Пилотираната маслена помпа позволява точно дозиране на маслото, необходимо за смазване. Както при атмосферните двигатели, изпускателният колектор е вграден към цилиндровата глава, за да бъде моторът по-компактен. Иновативният турбокомпресор прави до 240 000 об/мин.

 
Ключови думи:   citroen
 

Снимки


 

CLA 45 AMG от Brabus CLA 45 AMG от Brabus
26 март 2014
 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте