50 години от дебюта на първата Pagoda в Женева

Общи 22 февруари 2013 | Speed-Press.com A- A+ 4015 посещения | без коментари

Тази година се навършва половин век от дебюта на първия Mercedes-Benz 230 SL на салона в Женева. През 1963 г. автомобилът прави истинска сензация, девет години след въвеждането на спортните 300 SL (W 198) и 190 SL (W 121), чийто наследник се явява. Познат първоначално като W 113, двуместният роудстър е първият спортен автомобил в света, който е с обезопасена каросерия с твърдо пътническо купе и с деформируеми зони отпред и отзад. Инженерната работа по W 113 отразява идеите, разработени от Бела Барений по отношение на безопасността на клетките на каросерията.
Друга основна черта е характерният вдлъбнат демонтируемият покрив на купето, който също допринася за пасивната безопасност и подобрява стабилността. Линията му е измислена от Пол Брак и е вдъхновена от покривите на ориенталските храмове, т. нар. пагоди. Оттам и прозвището на модела.
Техниката на роудстъра е осигурена от луксозния седан Mercedes-Benz 220 SE (W 111) – скъсената и подсилена спортна рамка на конструкцията на пода, предното и задното окачване и др. Двигателят на 220 SE също е послужил за основа за разработването на мощния 150 к.с. 6-цилиндров M 127 , с който новият SL излиза на пазара през далечната 1963 г. За първи път в този модел се предлага опцията за 4-степенна автоматична трансмисия.

 
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте