Audi потвърдиха, че ще заменят своя шампионски R10 TDI от следващия сезон. Новият модел ще се нарича R15. R10 бе първият турбодизелов LMP1 модел, като той бе наследник на спечелилия пет пъти за шест години R8.
R10 пък спечели във всяка от трите години, в които участва в Льо Ман от 2006 година. Сега е потвърдено, че се подготвя и негов наследник R15 TDI, който да бъде на стартовата решетка през 2009 година. От Audi твърдят, че новата кола ще бъде с по-малък, лек и ефективен TDI двигател в сравнение с R10. Също така новият модел отново ще бъде открит. Автомобилът ще бъде тестван още тази година, но няма да направи публичния си дебют преди 12-те часа на Себринг през март.
„За нас е ясно, че трябва да развием нов модел, ако искаме да продължим с успехите на Льо Ман” – каза Волфганг Улрих, шеф на отдела за моторни спортове в Audi. „Резултатът от това е R15 TDI. Стъпката от R10 до R15 е значително по-голяма, отколкото от R8 към R10.”
Също така бе потвърдено, че три представителя на Audi ще се състезават и през следващата година.
Още по темата - Audi R16: Отделът на Audi за моторни спортове още през август съобщи за плановете си да направи версия на R8 с мощност от над 500 к.с., която да бъде ползвана в сериите GT3. Колата най-накрая направи своя официален дебют по време на автомобилното изложение в Есен. Новата кола е създадена за частни клиентски тимове и изцяло отговаря на правилата за сериите GT3. Това означава, че колата ще може да участва в различни национални и международни състезания.
Отделът на Audi за моторни спортове съобщи за плановете си да пусне версия на R8 с мощност от повече от 500 к.с. тя би трябвало да се ползва в сериите GT3 през следващата година. Новата кола е създадена за частни клиентски тимове и напълно отговаря на техническия правилник за GT3 сериите. Това означава, че спортистите всъщност ще могат да бъдат ползвани и в серия други национални и международни състезания.
Тъй като правилникът на GT3 забранява използването на задвижване на четирите колела, то Audi R8 идва с променена система за задвижване само на задните колела, както и с новоразвита шестстепенна спортна секвенциална трансмисия. Окачването е почти като серийното, като повечето промени засягат основно аеродинамиката на колата. Става дума за модифицирана предница и огромно задно крило, които генерират нужните сили на притискане.
Състезателният R8, който в случая носи името R16 (поне в отдела за моторни спортове на Audi), вече е преминал през първия си шейкдаун този месец. Зад волана е бил заводският тест пилот Франк Биела. Колите се очаква да влязат в производство във фабриката в Дьор, Унгария. Що се отнася до доставката, тя ще започне от началото на следващата година.
Новият състезател модел R8 не бе сам на щанда на Audi в Есен – присъстваха и други представители на Audi, състезаващи се в различни серии. Това включваше победителя на 24-те часа на Льо Ман – управляваният от Ринардо Капело, Том Кристенсен и Алън Макниш Audi R10 TDI, както и Audi A4 DTM, с който Тимо Шайдер спечели титлата преди няколко седмици.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!