BMW М - Очаквайте турбо двигатели

Общи 22 март 2009 | RS-Auto.bg A- A+ 1780 посещения | без коментари

Изпълнителният директор на BMW, Норберт Райтхофер, наскоро разкри плановете си да започне да внедрява дизелови V8 двигатели в бъдещите модели на марката. И колкото и драстично да звучи това, изглежда, че това е само върхът на айсберга, съдейки по бъдещите планове за промени по двигателната гама. Толкова уважаваното и популярно М поделение на BMW също може да бъде афектирано от новата вълна екологични манифести (нещо похвално принципно). Резултатът от това ще бъде нови по-малки двигатели с турбокомпресори.

Пред специализираното издание MotorTrend високопоставени източници от BMW, включително и изпълнителният директор на М поделението – Лудвиг Вилиш, разкриха, че 4- и 5-литровите V8 и V10 двигатели в настоящата М гама ще бъдат заменени от агрегати с принудително впръскване... още от началото на следващата година. Първият от тези двигатели се очаква да се появи в новите М версии на Х5 и Х6 SUV моделите, които вече бяха забелязани по време на тестове в Германия и САЩ.

Тези спортни SUV модели, създадени да се опълчат на Porsche Cayenne и Mercedes Benz ML63 AMG, ще получат нови битурбо 4.4-литрови V8 двигатели, предоставящи повече мощност и въртящ момент в сравнение с настоящите 5-литрови V10 двигатели с гамата М5 и М6. Според някои източници мощността може да достига 550 к.с., а въртящият момент – 700 Нм. Това би трябвало да бъде достатъчно, за да може агрегатът да ускорява тежките автомобили до 100 км/ч за по-малко от пет секунди. Съответното електронно ограничената скорост от 250 км/ч едва ли ще бъде особено трудно достижима.

Що се отнася до следващите поколения на 3- и 1-Series, то техните М версии ще се появят по улиците през 2013 година. И макар и да е се още рано да се потвърждава какви задвижващи системи ще притежават съответните автомобили, то се носят слухове, че турбо шестцилиндров двигател може да се появи в М3. Четирицилиндров турбоагрегат с мощност от повече от 300 к.с. може да дебютира в по-спортния вариант на 1-Series.

Преди пристигането на тези модели обаче би трябвало да бъдат пуснати нови М5 и М6. От тях се очаква да бъдат задвижвани от по-мощни версии на битурбо V8 двигателя, ползван в Х5 и Х6 М моделите.

В допълнение към турбото BMW също така ще добавят и автоматична старт-стоп система, както и технологията за регенериране на електрическа енергия при спиране. По този начин консумацията на гориво и емисиите на СО2 би трябвало да бъдат допълнително намалени.

Макар и на пуристите вероятно да не им допадне идеята за М3 или дори М5 с турбо, то това е насока, която ще бъде следвана и от конкурентите им от AMG. Всъщност при настоящите тенденции в автомобилната индустрия BMW може и да нямат особен избор.

 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте