BMW Group продължава позитивната тенденция в пазарното си представяне и постига рекордни резултати за първото тримесечие на 2011 г. Приходите на компанията отбелязват ръст от 28,9 % и достигат 16,037 млрд. евро (2010: 12,443 млрд. евро). Финансовият резултат за първите три месеца преди облагане (EBIT) нараства рязко до 1,902 млрд. (2010: 449 млн. евро), а печалбата преди данъци (EBT) възлиза на 1,812 млрд. евро (2010: 508 млн.) от тях нетна печалба - 1,212 млрд. (2010: 324 млн. евро). В периода януари - март 2011 г. са реализирани 382 758 автомобила от трите марки на компанията BMW, MINI и Rolls-Royce. Това е с 21,3% повече в сравнение със същия период през предходната година и най-добър пазарен резултат в историята на компанията.
Сред основните фактори за резултатите през първото тримесечие е силното представяне при продажбата на нови автомобили, както и увеличените приходи от тази част на бизнеса в резултат на реализацията на модели от върха на гамата, постигането на по-високи ценови равнища и повишаване на ефективността. За първите три месеца на 2011 г. са продадени 321 175 автомобила BMW, което е с 20,8% повече в сравнение с предходната година. Новото BMW Серия 5, флагманът Серия 7 и BMW X моделите имат най-голям принос за този резултат. Ръстът в продажбите на MINI е 22,9%. За периода януари - март са реализирани общо 60 860 автомобила от тази марка. Особено популярен сред клиентите е четвъртият модел на марката MINI Countryman, чиито продажби за периода са 16 078. В първото тримесечие продажбите на Rolls - Royce са нараснали повече от два пъти и са 723 (2010: 279 автомобила). Най-голям дял в реализацията има моделът Ghost с 566 автомобила.
Позитивна е тенденцията на почти всички пазари. В Европа ръстът в продажбите на нови автомобили BMW, MINI и Rolls-Royce е 13,0% или общо 200 088 автомобила. В отделните страни: Германия - 9%, Великобритания 21,7%, Италия 7%, Франция 13,5% и т.н. Броят на новорегистрираните автомобили в Северна и Южна Америка е с 17,3% по-висок, в сравнение със същия период през предходната година и възлиза на 71 257 автомобила. Продажбите се увеличават и в Азия с 53% до 90 148 автомобила, като 58 706 от тях са реализирани на китайския пазар, който регистрира ръст от 71,6%.
Приходите от мотоциклети за първото тримесечие на 2011 г. са нараснали с 13,1% до 397 млн. евро. Финансовият резултат EBIT от тази част на бизнеса възлиза на 31 млн. евро, като за първи път при отчитането се включва и представянето на Husqvarna. Реализациите на двете мотоциклетни марки на групата BMW и Husqvarna са с 11,4% повече в сравнение с 2010 г. и са общо 25 049 мотоциклета.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!