EuroNCAP - четири нови "отличника"

Общи 02 септември 2010 | Auto-Press.net A- A+ 1599 посещения | без коментари

Организацията EuroNCAP е провела краш-тестове на още четири коли, като всичките са удостоени с максималния петзвезден рейтинг. Това са новите хечбеци Citroen C4 и Suzuki Swift, спортното хибридно купе Honda CR-Z и кросовъра Hyundai ix35.

Всичките четири надеждно защитават предните пътници по време на фронтален удар, като експертите от EuroNCAP не са могли да намерят забележки даже за защитата на коленете - предните панели са образцово травмобезопасни, като схематичната боя на манекените в Citroen C4 и Suzuki Swift е останала изцяло в зелено /без травми/!

Страничният удар също е издържан достойно, но отлична защита на водача по време на удар в стълб е осигурила само Honda CR-Z, докато Citroen C4, Hyundai ix35 и Suzuki Swift са загубили малко балове заради по-високото натоварване върху гръдния кош на водача. Защитата на гръбначния стълб при удар отзад е надеждно осигурена от двете японски машини и корейската, докато Citroen C4 в тази дисциплина изостава леко.

Малолетните пътници са еднакво добре защитени в Citroen C4, Suzuki Swift и Hyundai, като малката разлика в крайните оценки - между 82 и 88%, е обусловена преди всичко от недоброто разполагане на предупредителните лепенки в салона. В салоните на тези автомобили се били разположени детски седалки Fair G0/1S, Britax Roemer Baby Safe Plus и Duo Plus. В Honda CR-Z, при разполагане на манекените в колата, отзад не остава достатъчно място за детските седалки Roemer Duo и Baby Safe. Заради теснотата в салона Honda CR-Z в това изпитание е последна с оценка от 80%.

Но японското купе се откъсва напред в "пешеходния" рейтинг, Hyundai ix35 и Suzuki Swift са след него, а на опашката е Citroen C4.

По отношение на пасивната и активна безопасности квартетът се е представил също много достойно - всичките коли имат системи за стабилизации и датчици за незатегнати колани на предните седалки, като при Honda CR-Z и Citroen C4 има такива датчици и отзад, а на френската кола освен това има и темпомат.

От тези изпитания и вече е очевидно, че дори и след затягането на нормите преди половин година от EuroNCAP, съвременните автомобили без труд покриват петзвездните отлични оценки. Това налага отново повишаване на изискванията, което е само от полза за потребителите и на автосалона в Париж ще бъде представена новата программа EuroNCAP Advanced, която, в допълнение към традиционните краш-тестове ще отчита още всички съвременни електронни системи за активна безопасност, като контролът за запазване на лентата на движение, следене на "слепи" зони и др.

 
Ключови думи:   Citroen C4, euroncap, honda, honda cr, hyundai, suzuki, suzuki swift
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте