В канадския завод на Ford в Оуквил тръгнa конвейера за серийното производство на новия всъдеход на марката – Ford Flex. За пръв път този голям кросвър, направен на базата на концептуалния модел Fairlane, беше демонстриран преди година, но серийното му производство беше отлагано поради различни, най-вече финансови причини. В канадския завод ще се правят ежегодно по план около 100 000 автомобила от модела.
Ford Flex има 3,5-литров двигател V6, работещ съвместно с шестстепенна автоматична предавателна кутия. Моторът развива максимална мощност от 250 к.с. и има максимален въртящ момент от 335 Нм. Малко по-късно догодина ще се предложи и форсиран, но еко-"приятелски" вариант на мотора, наречен EcoBoost, който ще предлага максимална мощност от 340 к.с.
Автомобилът е със задвижване или на единия или на двата моста. Куатро вариантът е опция и има автоматично разпределение на въртящия момент между двете оси според нуждите и условията на сцеплението с пътя. При нужда пълният въртящ момент може 100 процента да отиде или на предния или на задния мост.
Окачването на задните колела е независимо по системата на марката с обозначение IRS. Колата е развита върху същото шаси, което се използва и за актуалното поколение на популярния в Щатите модел Ford Taurus.
Разходът на гориво е нетипично нисък за американски всъдеход от този клас - при градско движение е 12,6 л бензин на 100 км път, а в извън градско средният разход на гориво намалява до 8,4 л.
За пътниците в салона е предвиден малък хладилник, както и индивидуални изводи на аудиосистемата. Комуникационната система е с гласово активиране, нареченa Ford Sync и интегрира в себе си функциите на мобилен телефон, сателитното радио SIRIUS, CD, DVD, навигационна система, като цялата комбинация е разработена в сътрудничество с Майкрософт.
Пътниците могат да регулират всеки за себе си осветлението в колата, а на разположение на водача при движение назад е тв-камера, разположена над задната броня и влизаща в базовото оборудване на колата.
Моделът ще тръгне в продажба в Щатите през есента, като вариант 2009-а година, има седем места, като за пътниците на втория ред има специални нагласяеми и прибираеми опори за краката. Вторият и трети ред седалки се сгъват в пода на автомобила за да се отвори повече пространство при нужда от превоз на по-обемисти товари. Колата е с резевоар без капачка, което осигурява по-лесно пълнене при намалени загуби от изпарение при наливането на горивото. Стандартни са джантите с размер 18 цола, а като екстра се предлагат 19-цолови.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!