През уикенда най-сетне имахме възможността да тестваме един от автомобилите „made in Ловеч“, Great Wall Voleex C10. От началото на тази година китайската марка стъпи на българска земя и нейните автомобили се асемблират в новоизградения завод на “Литекс Моторс“ в село Баховица, край Ловеч.
Voleex е най-малкият представител на гамата на Great Wall. Компактният градски хечбек с дължина 3810 мм, широчина 1705 мм и височина 1540 мм разполага с достатъчно пространство на борда си. Автомобилът, който ни бе предоставен, бе обзаведен с всички възможни екстри за нискобюджетния сегмент, като парктроникът дори ни изненада.
Предният ред седалки осигурява добра видимост, а и доста място за пътника и шофьора. Бордовото табло е семпло, нищо излишно не дразни окото и ориентирането по него е лесно и логично. За жалост бордови компютър липсва, за сметка на това аудиосистемата е със CD и USB и aux вход, последните удобно разположени вляво от ръчната спирачка. Зад волана са кръглите циферблати на оборотомера и скоростомера. Малка ниша на централната конзола, точно под радиото, побира два телефона и голям портфейл. Жабката е доста голяма, разполагаме и с поставка за чаши.
Не сме и очаквали луксозни материали за салона, все пак говорим за евтин автомобил, така че пластмасата в интериора отговаря точно на класа на Voleex.
Автомобилът се оказа приятен за управление – с удобен и изненадващо директен волан и малко твърд скоростен лост (може би все още не разработен, тъй като колата беше на едва 10 000 км). В градска среда се представи отлично и показа добра маневреност, бърз старт по светофарите, а и предвид скромните му размери, намирането на място за паркинг не бе никакъв проблем.
За безопасността на борда се грижат ABS с EBD, спирачен асистент, ESP (опция), въздушни възглавници за шофьора и пасажера (стандарт), странични въздушни възглавници (опция), въздушни завеси отпред и отзад (опция), колани с пиротехнически механизми, обезопасена телескопична колона и т.н.
Версията, която имахме възможност да тестваме, бе с нелошия бензинов двигател 1,5 VVTi с макс. мощност 97 к.с. при 6000 об/мин и макс. въртящ момент от 138 Нм при 4200 об/мин. Този мотор е доста еластичен, но си изисква високи обороти. Куплиран е с 5-степенна механична предавателна кутия. Тестовият Voleex C10 бе и с фабрично монтирана газова уредба, като на газ колата не е толкова пъргава, колкото на бензин.
На магистрала автомобилът ускорява добре, и изпреварването не е проблем, макар че отнема повече време и препоръката ни е преминаване на по-ниска предавка. Позволихме си леко да нарушим закона, за да изстискаме от него максимална скорост 160 км/ч, като при скорост над 100 км/ч Voleex C10 е шумничък. За цената от 14 990 лв. с ДДС автомобилът върви с 5-годишна гаранция и с топ ниво на оборудване, включващо климатик, централно заключване, аудио с MP3, 6 високоговорителя и усилвател 4х40W, лети джанти, 4 електрически стъкла, електрически огледала и електрическо сгъване, фарове за мъгла, заден парк асистент, прецизно серво-управление и др.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!