Hyundai представи в Европа втория модел от новото си i поколение /серията i идва от inspiration - вдъхновение/ официално в Палермо. Автомобилът i10 е малка градска кола, с която корейската компания смята, че ще удвои продажбите си в градския сегмент. Това бе европейският дебют на новия компактен автомобил, чиято официална световна премиера стана през ноември миналата година в Делхи. Наследникът на Atoz ще излиза от фирмените заводи на Hyundai в Ченай, индийската автомобилна столица, а още една фабрика за корейските автомобили ще отвори врати в Чехия през 2009 г.
Както при Atoz и тук идеята е за чевръст, пъргав и повратлив в стеснените градски условия автомобил с максимално ниска цена. Колата предлага най-дългото междуосие в класа си, има три места отзад, четири въздушни възглавници, аудио система, климатик /стандартен/ и електрическо задвижване на стъклата. Вътрешното обзавеждане на i10 включва регулируем във височина волан, сгъваеми задни седалки, двуцветен интериор, предпазни колани на задните седалки и 2-DIN аудиосистема с възможност за включване на iPod към нея. За безопасността се грижат спирачна антиблокираща система /ABS/, предпазни колани с обтегачи, въздушни възглавници за шофьора и пътника отпред, автоматичен отключващ механизъм на вратите, който освобождава ключалките в момента, в който усети удар, и високо разположен трети стоп. Списъкът от опции включва заден спойлер, 15-цолови джанти с нископрофилни гуми и др. При емисия на СО2 едва 119 грама на километър, колата обещава и по-рядко бъркане в джоба по бензиностанциите.
Всъщност външната дължина и междуосие на новия малък Hyundai са същите като при Atoz, но е нараснала широчината със 70 мм, а височината е намалена с 40 мм, което не го прави толкова висок и неустойчив на вид като Atoz. Предницата е изцяло прекроена, а резултатът е модерен европейски дизайн. Колата има почти същото окачване МакФерсън отпред и торсионна задна ос, но новото шаси е станало по-твърдо и по-устойчиво на наклон. Задната част на модела се е сдобила с далеч по-широки стопове, но е запазила азиатският си ген.
Hyundai i10 е с компактни размери, но предлага възможно най-доброто вътрешно пространство в класа си благодарение на дългото 2300 мм междуосие при дължина 3565 мм и широчина от 1595 мм. Задните седалки са делими в съотношение 40:60. Моделът стандартно побира 225 л багаж, но със свалени седалки размерът на товарния отсек нараства до 910 л. Автомобилът приятно ме изненада стоварните си възможности, когато ми се наложи да прекарам любимия си шеф-редакторски стол, тип бос Корлеоне и той хлътна успешно без разглобяване в багажника през адната врата на колата.
Автомобилът е оборудван с 1,1-литровия четирицилиндров двигател Epsilon на предишния модел, който е с подобрен мениджмънт и нова смукателна система. Това е довело до понижен разход на гориво при увеличена до 66 к.с. мощност, както и по-висок въртящ момент. Средният разход е 4,3 л на 100 км път, а максималната скорост е 152 км/ч. Гамата на двигателите включва още един бензинов и дизелов мотор. Дизеловият мотор също е с 1,1-литров работен обем, но е 3-цилиндров и изключително икономичен за мощността си от 75 к.с. 1,2-литровата версия е с максимална мощност от 75 к.с. Моторите се куплират с 5-степенна механична или 4-степенна автоматична предавателна кутия. И в двата случая скоростният лост е на централната конзола, за по-голям комфорт и освобождаване на повече пространство между седалките отпред.
За толкова малка кола и бюджетна кола интериорът е направо разкошен. Решен е в леки тонове, които освежават колата в сравнение с дизайнерските решения на повечето автомобили от същия клас. Кабината е сериозна крачка напред по отношение на дизайна и качеството в сравнение с тази на Atoz. Предните седалки държат по-добре тялото, за ушите се грижат шест говорителя.
В градски условия колата е достатъчно пъргава и дори изглежда по-бърза от обявените по каталог 15,5 сек от 0 до 100 км/ч. Наистина, като всеки малък автомобил и i10 има нужда от малко повече време за достигане на магистралните скорости. По нормалните пътища с повечко завои колата се държи учудващо добре, воланът е с електроусилване и доставя удоволствие от енергичното им, но не рали-преминаване. Окачването е твърдичко, което е добре за завоите, но не толкова за разбитите софийски улици, копани безразборно ту за водата, ту за телефоните, ту за газтта и после зарязвани с безобразни кръпки на произвола на съдбата.
Заслужава ли си парите? Ако се търси градски автомобил, който изглежда надраснал класа си и отвън, и отвътре, управлява се добре и има цена, която е по-добра от повечето от конкурентите, то i10 заслужава внимание. Продажбите на Hyundai i10 в България започнаха от началото на март, а цените стартират от 8986 евро. При желание клиентите могат да поръчат и изключително базов пакет без климатик, който струва 7461 евро. Hyundai i10 се предлага с 5-годишна гаранция, съществуват различни варианти за лизинговане.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!