Димитър Неделчев, специален пратеник на Speed-Press в Женева
За да отпразнува световната премиера на изцяло новия Sportage, KIA Motors ще покаже 3 разработки на модела днес, по случай откриването на 80-ия международен автосалон в Женева, Швейцария.
Освен впечатляващия нов кросоувър, KIA акцентира и върху екологичната си гама ‘EcoDynamics’ с представянето на електрически задвижвания прототип Venga и хибридния концепт Ray.
С атрактивна визия и нови двигатели, KIA Sportage е поредното градско предизвикателство за модерните семейства. Ще се дистрибутира в търговската мрежа по-късно тази година с 4 двигателя – 2 бензинови и 2 дизелови с мощност между 115 и 163 к.с., комбинирани с 6-степенна ръчна или автоматична скоростна кутия. В Европа моделите ще бъдат оборудвани със Старт/Стоп система за редуциране на вредните емисии CO2 до 138 г/км.
Eлектрическият прототип Venga е с размерите на оригиналния представител на марката в Б-сегмента, който отскоро се разпространява в търговската мрежа. Моделът се задвижва от електрически мотор с мощност 80 кВт и максимален въртящ момент от 280 Нм. Като част от екологичната гама ‘EcoDynamics’, концептуалната разработка KIA Venga е снабдена с 24 кВч батерия и внедрена LiPoly (литиево-йонна полимер) технология, която ползва предимства пред останалите видове батерии и осигурява безпроблемно изминаването на разстояние от 180 км. Батерията се презарежда до 80% от капацитета си през 20 минути. При нормален цикъл (3,3 кВч) 100% мощност се достигат за 8 часа. Електрически задвижваният прототип Venga ускорява до 100 км/ч за 11,8 сек и достига максимална скорост от 100 км/ч.
След дебюта си на автомобилното изложение в Чикаго, 4,4-метровият прототип KIA Ray ще осъществи премиера пред европейската публика в Женева. Хибридът изминава разстояние от 80 км с електрически двигател и достига до 1200 км с едно зареждане на резервоара благодарение на икономичния си разход от 1,398 л/100 км. KIA Ray е оборудван с 1,4-литров гама двигател с технология GDI (директно впръскване на гориво) и мощност от 115 к.с. Електрически мотор от 78 кВт е монтиран между двигателя и предавателната кутия, с който мощността достига до 153 к.с. Максималната скорост е 175 км/ч. В зависимост от пътните условия мощността се разпределя между бензиновия двигател и електрическия мотор или комбинация от двете. Ray е оборудван с LiPoly батерия, охлаждаща система, зареждащо устройство и електрически порт.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!