Знаменитата фамилия МакРей, независимо от сполетялата я тежка загуба с гибелта на големия пилот Колин, продължава в спортен дух. Малкият МакРей - Алистър, съвместно с баща си Джими обявиха, че е готова последната им разработка - състезателен кросовър или още по-точно - cross-country rally car, наречен McRae Enduro SSUV. За колата е предвидена и специална купа за надпревара в няколко състезания в Европа - 2008 Pirelli McRae Enduro Trofeo.
Всъщност идеята е освен състезателен двуместен да има и "нормален" четириместен вариант, който да се използва за ежедневна езда в оф-роуд условия, например в Близкия Изток, където за шейховете няма да е проблем да платят цената му от 150 000 евро. Автомобилът, естествено е със задвижване на четирите колела, има възможност да му се монтира, както бензинов, така и дизелов двигател, и двата с мощности от порядъка на 350 к.с. и максимален въртящ момент от 745 Нм.
Предвижда се четириместният прототип да бъде представен догодина, а серийното му производство да стартира до две години.
"Оф-роуд състезанията са най-екстремния вид моторен спорт" - споделя Алистър. "Давам пълната си подкрепа на програмата и съм сигурен, че новата кола ще бъде изключително конкурентноспособна в международния крос-кънтри моторспорт. Още по-важно е че ще осигури на прохождащите в спорта, както и на по-опитните пилоти един изключителен инструмент за бъдеия им успех".
Освен бащата и син МакРей колата е дело още на Кристофър Биб и Бари Рейнолдс, и изпълнява всички изисквания на FIA за автомобили тип Т1, които стартират в шампионатите на FIA - Cross-Country rally, състезания тип Baja и Dakar Rally. Масата на новия състезателен всъдеход е от порядъка на 1500 кг, двигателят е 2,7-литров турбо-дизел познат от марките Land Rover, Jaguar, Peugeot и Citroеn. Двигателят е доразвит от Mountune Racing и предлага мощност от 240 к.с. и максимален въртящ момент от 520 Nm.
Трансмисията е шестстепенна класическа на ZF, задният и средният диференциал с ограничено приплъзване. Седалките, воланът и педалният блок на колата са с възможност за позиционен реглаж, добавен е и климатик за по-голям комфорт на екипажа.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!