Випускниците от Nissan GT Academy получиха пълноправен пилотски статут в подразделението Nismo. През 2013 пилотите ще се състезават с Nissan GT-R Nismo GT3, задвижван от Nissan болид LMP2 на Greaves Motorsport и болид от Формула 3 в екипа на Carlin Motorsport.Двама от последните випускници ще се състезават за Nissan GT Academy Team RJN в новите FIA GT Series. Марк Шулжитский и Волфганг Рейп ще формират изцяло геймърски пилотски тандем в Nissan GT-R с №32, докато №35 ще бъде в ръцете на Лукас Ордонез и заводският пилот на Nissan Алекс Бункомб. Двата автомобила ще участват в клас Pro-Am във FIA GT Series.Двата пилотски тандема ще се състезават и в клас Pro-Am в Blancpain Endurance Series, където към Марк и Волганг ще се присъедини победителя от немското издание на GT Academy Петер Пизера. Така отново ще се сформира изцяло геймърско пилотско трио, демонстрирайки увереността, която Nissan има в новооткритите си таланти. В кокпита на другата кола ще седне победителя от щатската GT Academy Стив Дохърти, който ще се присъедини към Лукас и Алекс, за да се състезава в пряк дуел с колегите си от 2012 GT Academy. Blancpain Endurance Series е шампионат, съставен от три 3-часови състезания на „Монца“, „Силвърстоун“ и „Пол Рикар“; „1000 км на Нюрбургринг“ и „24 часа на Спа“, което ще е неумолимо изпитание за новите дипломанти. Tе обаче ще бъдат под търпеливото наставничество на шефа на отбора на Nissan GT Academy Team RJN, Боб Невил.Едно име липсва обаче от стартовия списък и това е на Джордан Тресон. Тъй като GT Academy продължава да намира невероятни таланти година след година, конкуренцията в отбора на Nissan се засилва и само най-добрите ще останат Nismo атлети. Джордан спечели GT Academy през 2010 и оттогава постигна целта си да се състезава в „24 часа на Льо Ман“ с Nissan.Ян Марденбороу току-що достигна до най-стръмната част от скалата на своето обучение със съобщението, че ще се състезава в 2013 FIA European Formula 3 Championship. Победителят от 2011 GT Academy ще се състезава във F3 с цел да премине бърз пистов курс на обучени в автомобили с висока притискаща сила, за да е готов за участието си в задвижван от Nissan болид LMP2 в Льо Ман през лятото. От победата му в GT Academy през юни 2011 до „Льо Ман 2013“ – това ще е най-краткият до момента път на пилот на Nissan, извървян към Льо Ман.Победителят в GT Academy и пилот с най-голям опит, който ще се присъедини към Ян в болида LMP2 на Greaves Motorsport за „Льо Ман“, е Лукас Ордонез. Испанецът вече има подиум в 24-часовото състезание, както и фантастично 5-то място в Petit Le Mans с Nissan DeltaWing. Лукас ще се състезава и в Blancpain Endurance и FIA GT Series, където ще може да предаде наученото на най-новите попълнения.
"GT Academy продължава да измества границите," обяснява Дарен Кокс, директор на световната спортна програма на Nissan. "Имаме такава увереност в уменията на пилотите, които открихме чрез GT Academy, че решихме да оформим изцяло геймърски пилотски екип, който ще изкара пълна състезателна програма в сериите FIA GT и Blancpain. Ще е прекрасно да видим автомобилите Nissan GT-R Nismo GT3 да се състезават на едни от най-добрите в света писти в елитния European GT Championships, редом до всички други топ марки. Със задаващия се сериен GT-R Nismo, Nismo ще създаде върховният GT-R за пътя, а какво по-добро място за развитие на технологията от състезателната писта. Това са вълнуващи времена за нас."При многото Nissan GT-R Nismo GT3, състезаващи се в цяла Европа, и голямата част от състезаващите се по света LMP2, носещи емблемата Powered by Nissan Nismo изглежда, че пред Nissan предстои поредната година на пълни обороти.Състезателен сезон 2013 започва с F3 на „Монца“ (23-24 март), а на следващия уикенд стартират и сериите FIA GT на „Ногаро“.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!