Renault представя TwinRun на 71-вото издание на GP на Монако. Новият концептуален автомобил култивира спортния дух на марката и възхвалява автомобилната страст, отдавайки почит на легендарните R5 Turbo и Clio V6.
TwinRun е истински състезателен автомобил, разчитащ на тръбно шаси, взето направо от автомобилния спорт, и централно разположен V6 двигател с 320 к.с., базиран на Megane Trophy.
Подобно на близнака си TwinZ, TwinRun е модерен и забавен поглед към градския автомобил. Двете концептуални разработки изразяват петия етап от дизайнерската стратегия на Renault, базирана на основните фази в живота.
Концепцията завъртя първите си обиколки пред публиката на Monaco Grand Prix. TwinRun е истински спортен автомобил, който допълнително култивира страстта на марката Renault към състезанията, поемайки оттам, откъдето известните R5 Turbo и Clio V6 спряха. Публиката в Монако видя трите състезателни автомобила в преследване, организирано в чест на историята на Renault в автомобилния спорт. TwinRun водеше колоната с Карлос Таварез, главен изпълнителен директор, зад волана му, следван от Clio V6 с пилота от Ф1 Шарл Пик, докато в Maxi 5 Turbo седеше прочутият Жан Раниоти.
Боядисаният в синьо TwinRun е със стегнати, графично изтеглени линии, с подчертани рамене, подсилени от червени нюанси по лентата, минаваща по цялата дължина на купето, както и две червени ивици върху покрива. Червеният цвят фигурира и в предницата, където подчертава радиаторната решетка и въздухоотворите, както и върху ултра тънките странични огледала и краищата на задния спойлер. Червен кант подчертава и черните и бели джанти.
Числото “5” върху вратите е препратка към емблематичния R5 Turbo от 80-те години. TwinRun стои здраво на пистата, обут в 18-цолови Michelin спортни гуми.
Автомобилът е разработен с помощта на Tork Engineering / Poclain Vehicules, френска компания, специализирана в подготовката на състезателни шасита. Концепцията е истински състезателен автомобил, който се е възползвал от този състезателен опит. Купето от композитни материали покрива мулти-тръбно стоманено шаси, задвижвано от централно разположен двигател, взет от Mеgane Trophy. Монтиран надлъжно пред задната ос, V6 моторът с работен обем 3498 куб. см генерира 320 к.с. при 6800 об/мин и въртящ момент 380 Нм при 4850 об/мин. Куплиран е със SADEV 6-степенна секвенциална скоростна трансмисия с дифиренциал с ограничено приплъзване. Двойният метален съединител също е взет директно от състезанията. Така автомобилът спринтира от място до 100 км/ч за 4,5 сек, а макс. му скорост е 250 км/ч.
Концепцията е добре балансирана с разпределение на масата 43/57 отпред и отзад. TwinRun ляга върху многотръбно шаси от високоякостна стомана, произходът, на което може да се проследи до самолетостроенето и което се използва на пистата. Шасито е изцяло разработено от Tork Engineering.
Шофьорът се радва на спортен волан и високо монтиран секвенциален скоростен лост за бърза смяна на предавките. Ръчната спирачка е позиционирана на нивото на скоростния лост.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!