Скоростните кутии с два съединителя постепенно си пробиват път в много автомобили в днешно време и от в най-различни компании – от Volkswagen през Mitsubishi до Nissan. Volvo като други производители, които са преминали на трансмисии с два съединителя, виждат подобрението в представянето, консумацията на гориво и управлението при високи скорости – дори в сравнение с ръчните трансмисии.
Основната технология зад този тип предавателни кутии бе представян на няколко пъти досега и Volvo реално не показват нещо ново от технологична гледна точка. За разлика от наскоро представената седемстепенна DSG трансмисия на Volkswagen, която ползва сухи съединители, то Powershift на Volvo ползва два мокри съединителя, които са натопени в течност, която ги смазва и охлажда. И при нея компютър ги контролира, за да се премине изключително бързо на следващата предавка, когато има нужда от това.
Volvo изграждат представата за своята Powershift като „две трансмисии в една”, тъй като предавателната кутия може да бъде в два режима. В първия се контролира от компютър преминаването през предавките, докато водачът може, ако иска, да сменя скоростите ръчно посредством малки педалчета зад волана.
Моделите, които се очаква да ползват тази трансмисия, включват четирицилиндровите турбодизелови версии на Volvo C30, S40 и V50. Трансмисията може да се справи спокойно с въртящ момент до 450 Нм, въпреки че дизелите, които ще я ползват, предоставят едва мощност от 136 к.с. и 320 Нм въртящ момент.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!