Автомотор корпорация на Автосалон София 2008

Main June 13, 2008 | Auto-Press.net A- A+ 690 views | no comments

Ще си промените мнението на професионалистите …

С Новия Berlingo, Citroën предлага на професионалистите своята гама от лекотоварни автомобили, която е най-широката и най-богата в цялата нейна история. Лансирането му последва това на Jumper, на новия Jumpy и напоследък на малкия Nemo.

Новият Berlingo е комерсиализиран през второто тримесечие на 2008 г. успоредно с актуалния Berlingo. Последният продължи да бъде базова съставна част от гамата в офертата на Citroën с двигатели HDi 75 и 1.4i 75 к.с., в някои страни под наименованието Berlingo First.

За да отговори по най-добър начин на очакванията на професионалистите по отношение на обема и вътрешното пространсто, Новият Berlingo предлага модулната кабина Extenso®, която осигурява транспортиране на товари с дължина до 3 метра и готова да поеме трима пътника отпред. Той има на разположение асиметрични задни врати и предлага просторно товарно пространство, което може да натовари 2 европалета (до 3,7 куб. м и 850 кг товар според версията). Нещо повече, Новият Berlingo предлага 1 или 2 странични плъзгащи се врати с цел улесняване при товарене. За да се адаптира към специфичните изисквания, от септември 2008 г. ще бъде комерсиализирана и версията равен под на кабината.

Новият Berlingo отделя особено внимание на пътниците, като им предлага качествени и за първи път условия в сегмента на малките фургони по отношение на оборудването (асистент при потегляне под наклон, автоматична климатична система), комфорт (волан, който се регулира по дълбочина и височина), пътно поведение (двигателни мостове от C4 Picasso, ESP и детектор за ниско налягане в гумите като опция) и сигурността (до 6 въздушни възглавници).

Новият Berlingo е пораснал. Той е станал по-голям с 24 см на дължина (4,38 м), с 8 см на широчина (1,81 m) и с 3,5 см на междуосието (2,73 м). Нещо повече, отсега нататък той има на разположение къса или дълга версия, като по този начин ще отговори на максимум очаквания. Задните врати на дългата версия са поставени на 25 см по-назад от късата версия и достига дължина 4,63 м. Чрез новите си размери Новият Berlingo предлага повече обем на товара, като позволява да поеме 2 европалета, една пред друга в посока на широчината. Той може да товари 3,3 куб. м (3,7 куб. м при дългата версия), срещу 3 куб. м при Berlingo First, и може да поеме полезен товар от 625 или 850 кг (750 кг при дългата версия). Благодарение на новите си размери, Новият Berlingo се пръвръща в еталон в сегмента на малките товарни ванове по отношение на капацитета на товара.

Citroën въвежда иновация като в сегмента на малките фургони предлага модулната кабина Extenso®, предлагаща голям брой предимства - може да поеме 3 души отпред благодарение на средната седалка. Страничната пътническа седалка е сгъваема и потъваща, за да осигури равен под, като по този начин могат да се превозват товари с дължина до 3 метра. Съотношението ‘дължина на вътрешния товар’ и ‘външна дължина на автомобила’ (4,38 м) е променлив показател в сегмента. Облегалката на сгъваемата пътническата седалка има допълнителна защита, която без усилие може да поеме товар до 50 кг. Пътническата седалка може да застане и в позиция "кино, което означава седалката да се изправи срещу облегалката, за да се превозват високи предмети в кабината. Кабината Extenso® осигурява допълнителен обем от 0,4 куб. м, като по този начин предлага общ обем от 3,7 куб. м при късата версия и 4,1 куб. м при дългата. Прагът на товаренето е разположен на 58,4 см от пътя при късата версия 625 кг, на 60,9 см

при късата версия 850 кг и на 61,2 см при дългата версия. Пространството за товарене е с разпределение на задните врати 2/3-1/3. Всеки предмет може да намери мястото си в Новия Berlingo. Извън изключителния обем на товарната зона, Новият Berlingo има на разположение ниши за подреждане на предмети, в които се побират 61 литра.

На разположение са шест въздушни въглавници : предпазна възглавница за шофьора (серийно), двойна въздушна възглавница за пътника, за да осигури защитата на третия пътник в кабината Extenso®, както и 2 странични предпазни възглавници и, в някои страни, 2 защитни завеси.

И накрая, Новият Berlingo притежава голяма гама от ограничители на товара, серийна стълба с 5 стъпала, подвижна предпазна преграда с отвор със или без висока мрежа. Разположени са шест халки за прикрепване в зонатана товара, за да осигурят превозваните предмети.

Още при лансирането му на разположение са три двигателя : 1 бензинов и 2 дизела. Всички те са куплирани с механична 5-степенна предавателна кутия. Агрегатът 1.6i 16V 90 к.с. Новият Berlingo притежава този нов двигател, чийто въртящ момент е привилигирован при ниските режими (132 Нм при 2 500 об/мин) без да се губи ефективност. Той развива мощност от 66 kW CEE при 5 500 об/мин (90 к.с. DIN). Моторът HDi 75 е базов в гамата при дизеловите двигатели и осигурява достатъчен въртящ момент при ниските и средните режими, като достига 185 Nm при 1 750 об/мин и гарантира ниски разходи при експлоатация. Мощността му е 55 kW CEE при 4 000 об/мин (75к.с. DIN). Двигателят HDi 92 предлага по-висок въртящ момент (215 Нм при 1 750 об/мин) и, разбира се, по-голяма мощност (66 kW CEE при 4 000 об/мин).
Моторите HDi с Новия Berlingo могат да функционират с гориво, съдържащо до 30 % биодизел без никаква модификация, като по този начин се намаляват емисиите от CO2 и благоприятства употребата на обновяема енергия. Нещо повече, филтърът за твърди частици –FAP, ще бъде на разположение от декември 2008 при двигателя HDi 92.

С много богат опит в областта на комуникативния автомобил ( услугата спешно повикване и сервизна помощ на място), Citroën предлага за първи път възможност на професионалните клиенти да оптимизират разходите си за управление на автомобилния парк. По този начин Новият Berlingo е първият автомобил в гамата Citroën, който осигурява автоматично (2 пъти седмично) информация, като например километраж на автомобила или елементи на диагностиката (напр. : ниво на маслото). Автомобилът може да получава в реално време някои механични сигнали (напр.. : километраж преди следващия технически преглед) или пък за сигурноста (напр.. : спадане на налягането на маслото). Благодарение на тази услуга, ръководителят на автомобилния парк притежава надеждна и своевременна регулярна информация.

Citroën пусна в продажба Nemo, нов базов модел, който ще обогати и допълни гамата от лекотоварни автомобили на Марката, включваща трите модела: Berlingo, Jumpy и Jumper. Едновременно компактен и просторен автомобил, Nemo се характеризира с компактни външни размери – дължина само 3,86 м. Той е лесен за управление, което му позволява да се придвижва в града с лекота, подобно на лек автомобил, находчив дизайн, който съчетава компактни размери със забележителни за един лекотоварен автомобил показатели (2,5 м3 полезен обем и 610 кг полезно натоварване) и практично оборудване: асиметрични задни врати и една или две странични плъзгащи се врати с големи размери, сгъваема и прибираща се в пода седалка за пътника, EXTENSO, която предлага многобройни възможности за конфигуриране на пространството.

Nemo се промъква навсякъде лесно и безпрепятствено, благодарение на външните си размери – дължина 3,86 м, широчина 1,72 м и височина 1,72 м или 1,78 м заедно с релсите на покрива, предлагани като аксесоар, както и на радиуса си на завой между стени от само 10,6 м. Размерите му, адаптирани към движение в града се допълват от голям вътрешен обем. С товарна дължина 1,52 м, вътрешна широчина между калниците 1,05 м и максимална височина 1,18 м, Nemo се радва на обем на товарното отделение от 2,5 м3 зад предните седалки. Полезното натоварване на автомобила при всичките му версии достига до 610 кг. За да се улесни товаренето на тежки предмети, товарният праг при празен автомобил е с височина от 53 см.

Пътническата седалка на Nemo, може да има две функции, които й позволяват да предложи голяма практичност при ползване. Тази седалка, наречена EXTENSO, може да застане в положение табла (когато облегалката е свалена хоризонтално върху седалката) и да се прибере изцяло в пода, като по този начин освобождава допълнителна товарна дължина от близо 1 м. В такъв случай, наличната дължина достига приблизително 2,50 м, а товарният обем се увеличава с 0,3 м3 и се осигурява общ полезен обем от порядъка на 2,8 м3.

Предпазната решетка, разположена между кабината и товарното отделение е приспособима. Тя защитава кабината по цялата й широчина, а в случай на превозване на дълги предмети, частта от нея, разположена зад прибраната пътническа седалка EXTENSO, се завърта към водача и по този начин му осигурява максимална защита. Решетката предлага две предимства: много лесно и без демонтаж осигурява оптимални дължина и полезен товарен обем и в същото време предпазва водача от превозваните предмети. Nemo предлага също и традиционната гама прегради между кабината и товарното отделение: метална или остъклена преграда и фиксирана решетка. Nemo е оборудван серийно с асиметрични задни врати, по-тясната от които е разположена от дясната страна. Вратите могат много лесно да бъдат отворени и до 180 °.

Предлаганите двигатели са изключително икономични, както бензиновия 1.4 литра с мощност от 75 к.с. DIN, така и дизеловия 1.4 HDi от 70 к.с. DIN. Дизеловият двигател изразходва само 4,5 л гориво на 100 км при смесен цикъл и отделя до 119 гр/км CO2, което го превръща в лидер в сегмента на миниваните.

 
Keywords:   amp, berlingo, jumper, nemo
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...