Американците – за разлика от своите автомобили – стават все по-големи с всяка година. За нещастие, производителите не успяват да смогват на разширяващия се ханш на клиентите, особено когато става дума за седалките, заради което на пасажерите започва да им става тясно. Затова и тази година по време на автомобилното изложение в Детройт компаниите показаха доста прототипи със столове, които напомнят повече на кресла, а не са тесните седалки, които доминират в повечето серийни модели в момента.
В направено наскоро проучване, което сравнява ширината на седалките в няколко серийни автомобила с тези в някои от прототипите в Детройт, резултатите показаха, че за последното десетилетие няма съществени промени. Ширината и комфортът на седалките не се е променил особено в сравнение с 1999 година.
Повечето производители днес правят седалките съвместно с други компании, като една от най-търсените е Johnson Controls. Тя има лаборатория, в която се изследват само човешките форми. Една от последните иновации, развита от въпросната лаборатория, е нова пяна, която е по-тънка от настоящите седалки, но предлага по-добра опора. Говорител на компанията каза, че седалките са създадени, за да бъдат по-комфортни за по-едрите пасажери.
Това е добре за автомобилите, които се произвеждат в големи бройки, но ако си търсите екзотичен автомобил и вашето тяло не е във формата, в която го желаете да бъде, то е добре да се подготвите за доста тесни седалки. Повечето от производители като Lamborghini, Ferrari и Maserati обаче предлагат няколко вида седалки. За нещастие, най-големите са 18-инчови, докато повечето седалки в американските автомобили са около 20-инчови.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!