Водородна горивна клетка и футуристичен дизайн представят България на Shell Eco-marathon Европа 2011

Main May 20, 2011 | Speed-Press.com A- A+ 12200 views | no comments

Студентите от Техническия университет – София и Техническия университет – Варна продължават вече станалото традиционно участие на състезанието за икономия на гориво Shell Eco-marathon, но този път залагат на нови технологии и футуристичен дизайн. Двата автомобила бяха представени в София само дни преди отпътуването си за Германия. Shell Eco-marathon Европа 2011 ще се проведе от 26 до 28 май на пистата EuroSpeedway край Лаузиц в Германия, а преди това има и дни за тренировки на отборите.
Тази година българското участие в Shell Eco-marathon е под патронажа на министъра на Образованието, младежта и науката проф. Сергей Игнатов, каза Камелия Славейкова, изпълнителен директор на Shell България.
Отборът на ТУ София отново е в категория „Градски тип”, запазва дизайна си от миналата година, но променя коренно концепцията си на задвижване, като използва водородна горивна клетка. Тя произвежда електричество от водород, захранва електромотор, който чрез правозъба трансмисия задвижва задното ляво колело. Автомобилът Lyna H2 е олекотен в сравнение с миналата година, аеродинамиката също е подобрена, а студентите от София се надяват на двойно по-добри резултати като изминати километри. Конкуренцията в класа е доста сериозна, като българите са един от общо 87 отбора с електромобили.
„Това реално е първият водороден автомобил, направен в България. Тази технология по света не е новост, но ние сме първите у нас. Цялата конструкция е допълнително олекотена, има и подобрения в аеродинамиката, като например покриването на колелата и цялата конструкция на пода”, обясни Благой Бурдин, капитан на отбора на ТУ София.
Студентите от ТУ Варна отново са в категория „Прототипи” и имат амбицията да атакуват наградата за дизайн. Техният автомобил Pirania 2 определено е с футуристичен и много впечатляващ външен вид. Двигателят е бензинов и чрез верижна трансмисия задвижва единственото задно колело. Купето е с капковидна форма за по-добра аеродинамика.
„Вложихме усилия в олекотяването, шасито е от алуминиева сплав. Двигателят е по-мощен, за да ускоряваме по-лесно. Основната ни цел е наградата за дизайн и да подобрим резултатите си като пробег в сравнение с миналата година”, каза Димитър Димитров, капитан на отбора на ТУ Варна.

 
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...