В новия брой на TopGear : Ексклузивен тест-драйв на Рagani Huayra. Преди всички други

Main February 4, 2011 | Speed-Press.com A- A+ 6493 views | no comments

BBC TopGear България 45 може би е най-силният брой, откакто списанието съществува на родния ни език. Казваме „може би“, защото ще оставим вас, публиката, да прецени това, но е сигурно че №45 е най-разсекретяващата автомобилна публикация. Повярвайте ни, да получиш достъп до работилницата на Pagani в Модена, месеци преди официалната премиера на супер достойния наследник на Zonda, е привилегия за избрани. BBC TopGear бе сред единствените избрани и видя Huayra в полуготов вид, с всичките й карбо-титаниеви, никел-хромови и медно-алуминиеви хипер части на показ. Шестлитровият V12 битурбо немски шедьовър на AMG е съчетан с педантичната карбоно-титаниева италианска плетка на Pagani.
Сега обаче фурията е готова, а редакторите на Top Gear я караха. И заснеха по начин, по който могат само те. Самият Хорацио търкаше колата с парцал, за да им покаже рожбата си в пълния й блясък. Колата, която развива 370 км/ч, но няма нито един спойлер. Как е възможно? Ами с бърз компютър, 4 „задкрилки“ и електронен аналог на системата за управление на изтребителя Eurofighter. TopGear сложи предпремиерни ръка и обектив и на Porsche 918 RSR – светкавично-динамичното хибридно бъдеще, овеществено в закрит пистов вариант на показаната по-рано студия 918 Spyder. Зла машина с чисто подсъзнание – 3,4-литровият V8 не е нещо необичайно, но това определение не важи за нещото, изгонило навигатора от мястото му. Накиченото с маркучи и кабели ядро не прави пуканки, а помещава маховика на системата KERS. Маховик, въртящ се с 36 000 об/мин. Този R2D2-подобен уред регенерира електричество при спиране, хвърляйки го обратно на асфалта под формата на 201 допълнителни „коня“. Джейсън Барлоу подходи с респект към този „анти-Prius” - впечатленията му на първопроходец са аранжирани с удвояващи пулса фотографии на страниците на BBC TopGear България. ДБ не остава равнодушен и към другата изненада от Модена – Ferrari FF. Маранело пуска комби с 4x4 и предно разположен V12? Да, и то какво. Shooting Brake го наричат те, но това е маркетинговият епитет, зад който седи именно двуобемната комби каросерия. 3,7-те сек до 100 км/ч обаче надали биха се отразили здравословно на картоните с яйцата. Както и на новата „плазма“. Не се заблуждавайте – Ferrari FF е породисто до сърцевината на космическия си диференциал.
Тази техно-революционна троица далеч не изчерпва брой 45. Моралният наследник на Lancia Stratos суче късото си междуосие в „Gear”, скъсено междуосие идващо заедно с възлите и агрегатите от донорско Ferrari 430 Scuderia. Джеймс Мей пък уважава „Съюза“ с тест на Lada Niva, като в крайна сметка я определя за „полезна и потребна“ офроуд машина. Интересно е да се прочетат думите на човека, карал Veyron SS с над 115 м/сек, след борбата с живата съветска реликва. Том Форд пък чупи новия KTM X-Bow R и врати на гардероби в Австрия, Пат Девру осъжда Porsche 911 Speedster, а после го изправя срещу Lambo Gallardo Performante. Родните редактори вкарват финален цвят в тестовете с напълно удачната за сезона Mazda MX-5 (малко по-удачна комбинация от X-Bow R и глетчер), Audi A7 Sportback, Infiniti M, 4007 на Peugeot, както и Renault Fluence с особената трансмисия CVT.
BBC TopGear България №45 няма как да бъде по-разнообразен. Контрастът на сензационния достъп и ултра хай-тек фуриите с Niva 4x4, и хумора на Кларксън превръщат това издание в абсолютен трепач на скуката. А както ще се убедите за пореден път, Top Gear разбира от контраст.
Приятно четене.

 
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...