Електрическа ракета Made in BG!

Main May 9, 2014 | Speed-Press.com A- A+ 13235 views | no comments

Като условия, финансови ресурси и техническа база България може да е далеч от страни като Германия, Франция и Италия, но не и като студентски (и ученически) талант и ентусиазъм. И това не е голословие поддтикнато от сляп патриотизъм, а красноречив факт - в миналогодишното издание на маратона дебютиращият тогава отбор на Чепеларе се класира на 24 място от 27 участници, в електрическия клас „Прототипи“. На дъното ще кажете, а ние ще допълним, че на две места под тях, на позиция №26, се класира италианският отбор подкрепян от организация на име ITI/IPSIA/Ferrari Maranello...
Без значение база, класирания и имена, колата на дебютиращия в Shell Eco-marathon русенски университет „Ангел Кънчев“, безспорно изглежда прекрасно. Задвижването и е електрическо, като предвижданията на талантливите студенти са за енергийна консумация от около 1 кВтч за 150 км пробег. Друг приятен факт е, че готините русенци гласуват доверие на 21-годишната Сюзан Мехмедова, излчвайки я като първи пилот на отбора.
Другият ни отбор в клас „Прототипи“ с електрическо задвижване са ентусиазираните ученици от професионалната гимназия „Н. Й. Вапцаров” - гр. Чепеларe. Техният автомобил е с нова по-лека от миналогодишната рама, ново е и купето, като според капитана на тима Тодор Лазаров, колата е способна да измине 300 км с 1 кВтч енергия. Или двойно повече от машината им от Shell Eco-marathon 2013. Сериозно техническо нововъведение е и пластичният соларен панел на покрива, генериращ с до 30% повече енергия от класическите твърди елементи.
ТУ – Варна е третият и последен роден екип, който ще атакува градската писта в Ротердам, между 15 и 18 този месец. Колата на черноморските студенти също е с електрически задвижване, но за разлика от „прототипите“ на Русе и Чепеларе, тя ще се състезава в клас „Градски тип“. Последният обяснява наличието на фарове, чистачка и дори мигачи, които са съставени от LED елементи с цел по-ниска маса и енергийна консумация.
Готина и полезна новост в колата на ТУ- Варна е собственоръчно разработената от студентите Android програма, съвместима с таблет или смартфон, която дава достъп на останалите участници в отбора до информация в графичен вид за управлението на автомобила. Иначе казано, бордова телеметрия помагаща за оптимизиране на карането. Теоритичният пробег на колата е 230 км с 1 кВтч енергия.






 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...