Mini може да е лайфстайл бранд, но зад себе си има дългогодишна история в моторните спортове. Освен легендарните успехи на пионера в рали "Монте Карло", а наскоро в "Дакар", брандът стои зад едномарковия шампионат MINI Challenge. Най-силният се провежда в Италия и има 6 кръга. Тази година единият от тях е във Франция - на бившата писта за Формула 1 "Пол Рикард", а S Media Team, издател на Auto Bild Българя и BBC TopGear България, получи покана за участие с гост-пилот. Всички илюзии за добро представяне отпаднаха на първата тренировка. Половината от пилотите са професионални, сред тях е Джани Гуидичи, бивш кадър на Alfa Romeo в DTM, а останалата част са с дългогодишен опит. И съвсем логично изостанахме, докато се учехме къде са състезателната линия, точките на спиране и нивото на механично сцепление на сликовете. Автомобилът MINI Cooper S е със 184 к.с., но поставен на огромна диета - вътре няма нищо освен състезателна седалка и роукейдж. Времето ни бе катастрофално бавно, но в събота сутринта във втората го подобрихме с 5 сек. И оставаха още толкова. Проблемът бе, че в първото състезание съотборникът от Чехия Якуб Рейлек се класира 6-и в първото неделно състезание, което означава, че по обърната решетка за нас стартовата позиция е 4-ти. Това естествено не се хареса на останалите професионални пилоти. Но на старта не им пречихме, а Гуидичи получи проблем още в първата обиколка. Оцеляхме в мелето на първия завой и оттам записахме най-стабилните временна в състезанието, въпреки че се оказаха с 2 сек по-слаби от основната кола и 4 от най-бързите. Другата журналистическа кола отпадна, което означава, че завършихме 6-и. И ни дадоха 6 точки. Шампионатът е в разгара си, а най-бърз в състезанието бе Никола Крачони от същия екип - Промодрайв. Италианецът бе дисквалифициран преди това от съдиите, че не носи долнище на състезателното бельо, но след това се реваншира на екипа си, като спечели от последна позиция. При това без ауспух, който падна към края на състезанието и за малко да връхлетим върху него на последния завой. Цената на сезон в MINI Challenge е около 50 000 евро и в това се включва пълна асистенция. Но тази година състезателите са малко, защото очакват 2015 г., когато идва новият автомобил John Cooper Works. Видео
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!