Когато 4=6 и 2.0=3.0

Main March 9, 2011 | Auto-Press.net A- A+ 5804 views | no comments

Ако трябва да посочим един производител, който работи реално и може да се похвали с реални и разумни резултати във всяка една от основните области на модерното автомобилостроене, то това е BMW. Баварците ни радват с отлична продукция от край време, но през последните няколко години дадоха на света инженерни и дизайн решения, които се доказаха, като изключително успешни за рекордно кратък срок.

Докато по-голямата част от директните конкуренти на BMW се лутат в търсене на нова/подобрена визия, баварците се възползват максимално от основата, която положи провокативният Крис Бенгъл, успяха да запазят изключително високо качество на изработката, представят нови модели, и не последно място, инвестират и берат плодовете на изключителната си развойна дейност.

Най- новото доказателство за добре свършената работа на баварците се нарича BMW X1 xDrive 28i. Това е първият модел на компанията, който е оборудван с изцяло нов четирицилиндров бензинов задвижващ агрегат с технологията BMW TwinPower Turbo.

Видео

От BMW коментират, че този двулитров двигател ще стане достояние и на други модели в портфолиото на марката, но за момента е приоритет само на компактния всъдеход. Факт е, че той се вписва идеално в цялостното излъчване на Х1, като придава интересна екзотика на изживяването "пълна газ за волана.

Сравнително скромен като работен обем, на фона на шестцилиндровия мотор, който замества, новата "двойка идва с максимална мощност от 180 кВт или 245 конски сили при 5000/мин и максимален въртящ момент от 350 Нм още при 1250/мин. В сравнение със сходния като мощност шестцилиндров агрегат, новият е по-компактен и лек благодарение на изцяло алуминиевият цилиндров блок и заимстваната от моторните спортове Bedplate-конструкция. Това оказва непосредствен ефект върху ефективността, а благодарение на намаленото тегло върху предната ос – и на пъргавината на BMW X1 xDrive28i.

А X1 xDrive28i си е пъргав. Спор няма. От 0 до 100 км/ч за 6.1 секунди (6.5 с автоматична предавателна кутия), 240 км/ч максимална скорост. А какво ли изживяване ще предложи първата серия с този мотор...

Признавам си, че наблюденията ми върху разхода на гориво по време на теста бяха спорадични- пътят и колата си искаха своето, но спомените ми са за показател от около 9 литра и нещо на 100. Лош шофьор... лош, лош.

От BMW ни върнаха в реалността, като споделиха, че средният разход на гориво на новото X1 xDrive28i е 7.9 литра на 100 км, което е с 16% по-малко в сравнение с този на предходния мотор. За загрижените за природата, емисиите на СО2 на новата модификация на компактния всъдеход са 183 г/км. В комбинация с най-интелигентната система за задвижване на четирите колела- xDrive, могат да работят шестстепенна механична или осемстепенна роботизирана предавателна кутия.

Освен с чисто нов задвижващ агрегат, BMW X1 може да се похвали и с нова, по-спортна "премяна, под формата на М спортен пакет.

Дизайнерите и инженерите са разработили цялостно решение, което придава допълнителна "агресия към излъчването на автомобила. Акценти са новият аеродинамичен пакет, новите седемнадесет- и осемнадесетцолови джанти, подобреното окачване и не на последно място стилистичните промени в интериора- спортни седалки с тапицерия от комбинация на текстил и Alcantara, М кожения волан с мултифункционални бутони, М опората за крака на водача, алуминиеви апликации и други.

@lseliktar

 
Keywords:   bb, bmw, bmw x1, xdrive
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...