Малките коли в САЩ... - ...не са на такава почит

Main September 19, 2008 | RS-Auto.bg A- A+ 1068 views | no comments

Тази година търсенето и съответно продажбите на SUV и пикапи падна значително в Северна Америка. От своя страна американците започнаха да заменят големите и жадни тръкове с по-малки семейни автомобили. Но това, което е малко в САЩ, не е толкова малко за останалата част от света. Това важи в пълна сила и за малките коли, които според стандартите за Америка не са чак толкова компактни. Най-новото доказателство за тази теза е фактът, че новият Hyundai i10 няма да се предлага в САЩ.

И това далеч не е единственото доказателство, че американците по някакъв начин са резистентни на малките коли. Казано по друг начин... като че ли липсва химията помежду им. Модели като Toyota Yaris и Honda Fit (известна у нас като Jazz) се лансират относително добре, като дори в някои представителства из страната поради голямото търсене липсва достатъчно предлагане. Но това е един доста ограничен пример за комерсиалния успех на малките коли в Америка. Друг пример, който е може би последният, е лимитираният Smart ForTwo. Дори според някои спекулации Toyota може да откажат да предлагат малкия си iQ в САЩ поради размера му (както стана ясно обаче японците ще предлагат отвъд Океана бъдещи модели, базирани на мъника).

Ако човек се вгледа по-детайлно в ситуацията, то той едва ли ще намери един единствен фактор за нежеланието на американците да се приспособят към малките градски коли. А те определено предлагат видимо предимство по задръстените пътища на американските мегаполиси. Според някои ниската цена на долара може да покачи цената на внасяните автомобили, с което реално да се обезсмисля спестяването покрай ниския разход на гориво. Според други не е особено безопасно по магистралите да се движат огромните SUV и пикапи заедно с градските мъници. И освен това американците просто си имат някакъв предразсъдък по отношение на малките градски коли, който допълнително ги спира да закупуват подобни коли.

В случая на i10 Hyundai вече са осъзнали истината и вместо да се опитват да представят в САЩ конкурент на Fit или Yaris с модели като i20 или i30, те просто се измъкват от ситуацията – вицепрезидентът на компанията, отговарящ за планирането на продукцията в Hyundai и Kia, вече коментира, че „не е взето все още решение”.

 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...