Системата ABS е изключително полезна на мотоциклетиста за да избегне фатален инцидент. До този извод са достигнали в изследванията си сътрудници на Застрахователният институт за пътна безопасност по магистралите /Insurance Institute for Highway Safety/. Те са обявили, че ПТП-та с фатален изход в които са участвали мотоциклети, снабдени със системи против блокаж на спирачките, са с 38% по-малко, отколкото тези при които са участвали мотори с нормални спирачки.
В изследването са били проследени осем марки мотори, предлагащи ABS като опция. Пресметнали са, че при моторите без ABS има 6,6 фатални случая на 10 000 регистрации, докато при осемте изследвани марки цифрата е 4,1 или с 38% по-малко. Другото, което навярно интересува повече застрахователите е че исканията за възстановяване на щети от катастрофи са с 21% по-малко при моторите с ABS, отколкото при моторите без при еднаквите модели.
Мотоциклетните антиблокиращи системи, подобно на тези при автомобилите, помагат на "безглавите конници" да спират моторите си без хлъзгане на гуми, като прилагат спирачното усилие многократно за една секунда. Това позволява да се използват ефективно спирачните качества и на двете гуми в критична ситуация и моторът много трудно започва да се хлъзга по настилката - причината за повечето от неприятностите с мотоциклетистите. Първата подобна система за мотоциклет беше представена от BMW AG с модела К100 през 1988 г., а в момента наличието на системат в мотора го оскъпява с около 1000 долара.
"Дори със система ABS мотоциклетите си остават далеч по-опасно превозно средство отколкото колата и това би трябвало да накара производителите им да взимат повече мерки по посока на активната и пасивна безопасност" - споделя Ейдриън Лунд, президент на застрахователния институт.
Щатските власти са доста загрижени от очертаващата се тенденция за нарастване на фаталните инциденти с мотоциклети. Над 5100 моториста са намерили края си през миналата година. През тази година в Щатите са регистрирани над 6 милиона мотора, докато цифрата за 1998-а е била 3,8.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!