Продажбите на нови коли в Германия през май са нараснали с 40 % в сравнение със същия месец на миналата година, благодарение на държавната програма за стимулиране на търсенето на нови автомобили. През февруари федералното правителство въведе субсидия в размер на 2500 евро, която се дава на ръка на купувача на нов автомобил, независимо от марката, предал за отпадъци регистриран автомобил на девет и повече години.
През май се били продадени около 385 000 машини, а програмата работи толкова успешно, че правителството вдигна първоначално определената обща сума по програмата от 1,5 милиарда евро до 5 милиарда. Според финансовите аналитици, продажбите на нови автомобили през 2009-а година могат и да надхвърлят тези от миналата година, които бяха около три милиона.
Ръстът на продажбите в Германия е най-висок при бюджетните автомобили, който показва увеличение от 93 %. Май се оказа особено успешен за Hyundai (ръст от 146 %), Renault и румънското му подразделение Dacia (117 %), за Fiat (102 %), докато продажбите на скъпите немски марки Audi, BMW и Mercedes-Benz в май отбелязаха намаление.
У нас, където никой не го е еня за подмяната на парка и почистването на атмосферата и улиците от изхвърлящите отрова стари автомобили, продажбите на нови се върнаха на нивото, което имаха преди цели пет години, отбелязвайки спад с цели 50%.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!