Новото Audi S4 - Отново качество от Инголщад

Main September 27, 2008 | RS-Auto.bg A- A+ 1341 views | no comments

Audi представиха обновената версия на своя седан и комби S4 за 2009 година.Базиран на наскоро показания А4, новият S модел ще бъде представен пред публика по време на автомобилното изложение в Париж, което ще започне следващата седмица. Новата гама S4 няма да включва открит модел, тъй като кабриолетът А4 бе свален от производство, за да не се застъпва с открития А5.

В основата на S4 варианта е 3-литров TFSI двигател. Той притежава мощност от 333 к.с. и въртящ момент от 440 Нм. За това помага обаче и компресор. Седанът спринтира до 100 км/ч за само 5.1 секунди, докато на комби варианта му е нужна една десета повече.

Двигателят е достатъчно гъвкав, за да предоставя достатъчно мощност при различни скорости и обороти. Въртящият момент на 3-литровия TFSI агрегат идва при 2500 об/мин и спокойно може да го задържи до 4850 об/мин. На четвърта предавка автомобилът ускорява от 80 до 120 км/ч за само 4.4 секунди. Благодарение на компресора си се говори, че този V6 реагира още по-бързо и точно.

Динамичните характеристики не са единствените елементи, които са подобрени в новия S4. Икономията на гориво също е подобрена с 26 % спрямо предишното поколение. И седанът, и комбито предоставят комбиниран разход на гориво от 1.4 л/100 км.

Клиентите могат да избират между обикновена шестстепенна ръчна трансмисия или седемстепенна S-tronic транамисия с два съединителя. DSG може да оперира и в ръчен режим посредством педалчета зад волана. Разбира се, автоматичната опция също е възможност. Благодарение на добре подбраните разстояния между предавките се смята, че седемстепенният S-tronic успява да се възползва по-добре от високата мощност и въртящия момент на 3-литровия TFSI.

Системата за задвижване на четирите колела изпраща 40 % от въртящия момент към предните колела и останалите 60 % - към задните. Дистрибуцията обаче може да варира само за секунди, стига да е необходимо. Така например 100 % от въртящия момент може да бъдат насочени само към предните или задните колела.

S-tronic трансмисията върви с опцията Drive Select на Audi, която позволява на водача да избира между няколко режима – comfort, auto и dynamic. Тези режими афектират скоростта за смяна на предавките, реакцията на педала за газта, както и управлението. Ако автомобилът е оборудван със системата MMI, то може да има и четвърти режим, който може да бъде програмиран от водача според вкусовете му.

И последно, но не и по важност – сред новостите е и нов заден диференциал, контролиран от серия сензори, както и много качествен компютър. Той може да променя разпределянето на мощност за по малко от 100 милисекунди.

Иначе си говорим и за нов спортен интериор, ксенонови светлини, по-агресивен бодикит, както и 18-инчови колела. И всичко това е стандартно. Иначе може да се поръча допълнително и Adaptive Cruise Control, аудио система от Bang & Olufsen, както и MMI. Audi ще започне да доставя своите нови S модели от март, 2009 година.

 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...