Audi представиха обновената версия на своя седан и комби S4 за 2009 година.Базиран на наскоро показания А4, новият S модел ще бъде представен пред публика по време на автомобилното изложение в Париж, което ще започне следващата седмица. Новата гама S4 няма да включва открит модел, тъй като кабриолетът А4 бе свален от производство, за да не се застъпва с открития А5.
В основата на S4 варианта е 3-литров TFSI двигател. Той притежава мощност от 333 к.с. и въртящ момент от 440 Нм. За това помага обаче и компресор. Седанът спринтира до 100 км/ч за само 5.1 секунди, докато на комби варианта му е нужна една десета повече.
Двигателят е достатъчно гъвкав, за да предоставя достатъчно мощност при различни скорости и обороти. Въртящият момент на 3-литровия TFSI агрегат идва при 2500 об/мин и спокойно може да го задържи до 4850 об/мин. На четвърта предавка автомобилът ускорява от 80 до 120 км/ч за само 4.4 секунди. Благодарение на компресора си се говори, че този V6 реагира още по-бързо и точно.
Динамичните характеристики не са единствените елементи, които са подобрени в новия S4. Икономията на гориво също е подобрена с 26 % спрямо предишното поколение. И седанът, и комбито предоставят комбиниран разход на гориво от 1.4 л/100 км.
Клиентите могат да избират между обикновена шестстепенна ръчна трансмисия или седемстепенна S-tronic транамисия с два съединителя. DSG може да оперира и в ръчен режим посредством педалчета зад волана. Разбира се, автоматичната опция също е възможност. Благодарение на добре подбраните разстояния между предавките се смята, че седемстепенният S-tronic успява да се възползва по-добре от високата мощност и въртящия момент на 3-литровия TFSI.
Системата за задвижване на четирите колела изпраща 40 % от въртящия момент към предните колела и останалите 60 % - към задните. Дистрибуцията обаче може да варира само за секунди, стига да е необходимо. Така например 100 % от въртящия момент може да бъдат насочени само към предните или задните колела.
S-tronic трансмисията върви с опцията Drive Select на Audi, която позволява на водача да избира между няколко режима – comfort, auto и dynamic. Тези режими афектират скоростта за смяна на предавките, реакцията на педала за газта, както и управлението. Ако автомобилът е оборудван със системата MMI, то може да има и четвърти режим, който може да бъде програмиран от водача според вкусовете му.
И последно, но не и по важност – сред новостите е и нов заден диференциал, контролиран от серия сензори, както и много качествен компютър. Той може да променя разпределянето на мощност за по малко от 100 милисекунди.
Иначе си говорим и за нов спортен интериор, ксенонови светлини, по-агресивен бодикит, както и 18-инчови колела. И всичко това е стандартно. Иначе може да се поръча допълнително и Adaptive Cruise Control, аудио система от Bang & Olufsen, както и MMI. Audi ще започне да доставя своите нови S модели от март, 2009 година.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!