Подобно на Lamborghini немският му конкурент от концерна Volkswagen също има юбилей: Porsche празнува половин век 911. Това е формалният повод за появата на новото 911 GT3.То е петото поколение GT3. Включва познатите допълнения към оригинала: фиксирано задно крило, централно закрепване на джантите, състезателен преден спойлер, по-големи отвори за охлаждане. Задницата е с 44 мм по-широка от тази на Carrera S. Под каросерията обаче се крие съвсем нова техника. Двигателят е еволюция на 3,8-литровия боксерен двигател, използван при Carrera S. Според Porsche двете коли споделят само няколко общи части. Двигателят вече развива 9000 об/мин, с 500 об/мин повече от миналото GT3. Мощността е 475 к.с., което прави 3 кг/конска сила. Това осигурява рекордно ускорение до 100 км/ч за 3,5 секунди. До 200 км/ч са необходими 12 секунди. Максималната скорост е 315 км/ч.Разбира се, максималната скорост не е най-важната за едно Porsche. Много по-стряскащо е изявлението на фирмата, че GT3 ще минава по северната дъга на „Нюрбургринг“ за по-малко от 7:30 минути. Което е стряскащо спрямо 7:32 на GT2 и 7:28 на Carrera GT. С Валтер Рьол зад волана.На традиционалистите може да не им харесат две от идеите на Porsche: въвеждането на електронна асистенция на сервоусилването и замяната на механичната скоростна кутия с автоматична с два съединителя. Целта ѝ е да сменя предавки за 100 милисекунди, т.е. да не изостава от последователно наредените състезателни скоростни кутии. Новото 911 GT3 ще бъде първото Porsche, което ще има завиващи задни колела. При това те ще завиват в синхрон или противоположно на предните в зависимост от ситуацията, за да подобрят стабилността. Джантите са 20-инчови, а окачването може да се настройва по височина. Електронното контролиране на задния диференциал е стандартно.Продажбите започват през август 2013 на цени около 270 хил. лв.Видео
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!