Дългоочакваният сериен модел Volkswagen XL1 бе представен на автомобилното изложение в Женева. Автомобилът бе проект още докато шеф на компанията бе Фердинанд Пийх, който съблюдаваше изготвянето на концепцията. Серийният вариант е с 2 места и маса едва 795 кг. Задвижването е хибридно от 2-цилиндров TDI двигател с 48 к.с. и електромотор с 27 к.с. Предавателната кутия е 7-степенна DSG, а акумулаторната батерия с капацитет 5,5 kWh. Времето за ускорение от 0 до 100 км/ч е 12,7 сек, докато максималната скорост е лимитирана на 162 км/ч. Най-забележителният параметър на XL1 обаче е горивната икономия. Двуместният автомобил изразходва едва 0,9 л/100 км, а нивото на вредни емисии CO2 е само 21 гр/км, което го прави най-икономичният сериен модел в света. Колата може да се движи само на електрическа тяга в продължение на 50 км, а пробегът с един резервоар гориво е 499 км. Дължината на автомобила е 3888 мм, което го прави по-къс от Polo. Височината е едва 1153 мм. Видео
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!