Лазерните свещи могат скоро да заменят обикновените електродни. Главното преимущество на новите свещи е многоточковото запалване на горивото по целия обем на цилиндъра, което се отразява благотворно на ефективноста и екологичноста на моторите, както и върху икономията на гориво. Новите свещи са разработени от учени в Националния институт за естествени науки в японския град Оказаки в съдружество с техни румънски колеги.
Опитните образци лазерни свещи запалват сместа на различна дълбочина в две или три точки. Главният проблем при направата на новата свещ е бил направата на корпуса им. Корпусът на свeща трябва да издържа на свръхвисоки температури, заради което са били разработени специални керамични смеси.
Учените засега не разкриват възможностите на новите свещи, включително и за степента с която повишават КПД-о на моторите и процента на намаление на вредностите. Новите лазерни свещи ще бъдат представени за пръв път на 1-и май по време на международна конференция по лазерите и електрооптичното оборудване, а първите промишлени образци се подготвят от лидера на японския пазар на комплектации - компанията Denso.
Конструкцията на запалителните свещи не е променяна още от времето на тяхното изобретяване, докато двигателите получиха многобройни допълнителни системи, които често затрудняват замяната на повредените свещи.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!