Автомобилните продажби в Щатите през последната година отбелязаха поредния спад, което се дължи до голяма степен предимно на кредитната криза, както и на растящите цени на петрола. Така е и през настоящата година, но нивата за март са просто най-слабите за индустрията от 1993 година насам. Продажбите спаднаха за повечето по-големи автомобилни производители, като американските марки за пореден път се справят най-неуспешно.
Само за месец март продажбите на General motors паднаха с нови 19.2 % спрямо същия период на миналата година. Ford не се справиха по-добре, като продажбите им паднаха с 14 % в сравнение със същото време на миналата година. И за да не бъдат сами, разбира се, към тях се присъединиха и Chrysler, които също отбелязаха спад с 19 % спрямо мартенските нива от миналата година.
Чуждите марки, като сред тях трябва да се включи лидерът Toyota, също не се справиха на ниво и отбелязаха спад в продажбите си за месец март. При Toyota конкретно процентът е 10, докато Nissan и Honda са малко по-убедителни и отбелязаха спад съответно от 4 и 3 %.
Продажбите в Япония междувременно също паднаха до най-ниското си ниво от 33 години насам, съобщават от Thomson Financial. Продажбите на нови коли, камиони и автобуси, изключвайки миниавтомобилите, падат с 4.5 % на общо 3.43 милиона. Това са данни до 31 март, като са най-ниски от март 1975 година насам. До голяма степен вината е на растящите цени на петрола, както и на спада в интереса към нови автомобили, особено сред японската младеж (все пак нали затова Toyota отвориха собствен мол).
Експертите в индустрията очакват следващите няколко месеца да бъдат поне толкова лоши за автомобилните производители, въпреки че компаниите се надяват, че нов пакет от икономически стимули ще помогне на икономията в Щатите, като съответно мотивира и другите пазари по света.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!