Шофьорска грешка била причинила повечето катастрофи с Toyota

Main August 19, 2010 | Speed-Press.com A- A+ 1334 views | no comments

Статия в Wall Street Journal от 11 август даде нова светлина върху широко коментирания през последните пет месеца проблем с педала на газта при автомобилите Toyota, причинил много катастрофи в САЩ. При повече от половината от тях, анализирани от американското правителство, данните от „черните кутии" в автомобилите показват, че шофьорът не е натискал спирачката по време на катастрофата, което показва, че шофьорска грешка може да е причината за инцидента. Тези разкрития докладваха представители на Транспортния департамент на САЩ пред членове на Конгреса във вторник (10.08.2010). Това са първите значими факти от продължаващото правителствено разследване на сервизната кампания на Toyota, засегнала 8,5 милиона автомобила в цял свят от миналата есен.
Експерти в Националната администрация по пътна безопасност (NHTSA, National Highway Traffic Safety Administration) са изследвали 58 автомобила, отбелязани в докладите за внезапно ускорение, и откритите данни в 35 от тях показват, че спирачките не са натискани по време на катастрофата. Докладът не споменава шофьорска грешка като причина за нежеланото ускорение, въпреки че хора, запознати с разследването, казват, че откритията сочат грешна употреба педала на газта вместо този на спирачката.
В пет от 58-те автомобила, които NHTSA изследва, черните кутии не са записали данни за състоянието на автомобила в момента на катастрофата. Черните кутии в други 5 автомобила показват, че спирачките са използвани в началото или в средата на катастрофата. В един случай са били натиснати едновременно и спирачката, и газта. Разследващите откриват един случай на продължително натискане на спирачките и заключават, че вероятно стелката на пода е задържала педала на газта.
Toyota съобщи, че тяхното собствено разследване не е открило доказателства за дефекти в електронни компоненти или педали на газта, които да могат да предизвикат внезапно ускорение.
Според председателя на надзорния съвет на Комисията за енергетика и търговия, Барт Стъпак, докладът не е отговорил на всички въпроси за източниците на катастрофите с автомобили Toyota.

 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...