Отборът Peugeot Total имаше за цел да тества разработките си през 2009, но и да свери часовника си с конкуренцията предвид предстоящите 24 часа на Льо Ман. В края на състезанието този уикенд поуките са много. Основният извод е, че предстои още много работа, защото само един от двата 908 HDi FAP успя да финишира, на второ място и на 22 секунди и 279 стотни от Audi N° 2, изгубени заради спукана гума.
От сега до месец юни, всяка минута е ценна, а пътят е осеян с препятствия. След края на състезанието 12 часа на Себринг, равносметката за екипа на Peugeot, който участва с два автомобила 908 HDi FAP, не е еднозначна. Добрата тактика в бокса и начина на ръководене на състезанието позволиха на няколко пъти да се вземе преднина пред конкурентите. Бяхме свидетели на много интересна надпревара, в която Peugeot и основният му съперник не допуснаха повече от няколко секунди разлика помежду си.
Peugeot Sport N° 8 не успя да участва в обиколката за загряване, поради проблем с хидравликата, който бе решен непосреднствено преди старта. Това принуди Франк Монтани да стартира директно от бокса. Той бе сменен от Саразин, после от Бурде. С помощта на колата за сигурност, тримата състезатели достигнаха до 4-та позиция след 30 минути, докато другият Peugeot, в ръцете на Педро Лами (Минасян-Клайн) беше начело в класирането. Двата 908 бяха на първо и второ място, когато номер 7 с Кристиан Клайн на волана бе принуден да спре поради проблем с климатика и изостана с 9 обиколки.
Всички надежди се насочиха към номер 8, в двубой с Audi за първата позиция. На 3 часа от целта, Peugeot трябваше да мине през бокса, поради спадане на задната лява гума. Въпреки старанието на екипа, който отбеляза най-добра обиколка в състезанието (Себастиан Бурде с време 1'23"274), в крайна сметка номер 8 финишира на 2-ро място. Разочарование изпита отборът на номер 7, който напусна на 25 минути от финала поради повреда на скоростната кутия.
Оливие КЕСНЕЛ, директор на Peugeot Sport: Второто място е с горчив привкус. Жалко е, защото бяхме съвсем близо до победата. Спуканата гума ни коства загуба. 908 HDi FAP се държа много добре и ни постави наравно с конкурентите. Работата на екипа е отлична, както и стратегията. Равносметката преди Льо Ман е положителна като цяло, но трябва да отстраним още няколко проблема."
Бруно ФАМИН, технически директор: Целта ни бе да тестваме версията 2009 на 908 HDi FAP и по-специално климатика. Дори при инцидента, който забави номер 7, почти успяхме два пъти по 12 часа. Това е забележителен и окуражаващ успех. Що се отнася до останалите новости, като аеродинамиката или реглажите на двигателя, резултатите са много задоволителни... Но стига вече втори места!"
Франк МОНТАНИ: Разочарован съм от резултата, но и съм доволен, защото работихме добре. Трябваше да се учим по доста трудна писта. 12 часа тук са равни на 24 часа в Льо Ман! Новият Audi бе в обсега ни, макар че теренът не бе много благоприятен за 908, който е доста реактивен. Екипът работи добре през зимата и това ме прави оптимист за бъдещето".
Себастиан БУРДЕ: Малко прах или смола и гумите не вървят повече. Може би това обяснява завъртането ми. Това е една от особеностите на трасето и мисля, че в Льо Ман ще бъде по-добре. Направихме много добро състезание и на практика пукането на гумата ни провали."
Педро ЛАМИ: Жалко е, че колата създаде два сериозни проблема – с климатика и скоростната кутия. Трябва да поработим още доста предвид това, че новият Audi се оказа много бърз и надежден."
Кристиан КЛАЙН: Трябва да кажа, че колата ни се държа много добре и се оказа бърза. Но съм разочарован. Това беше един лош ден."
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!