12 часа на Себринг

Main March 24, 2009 | Auto-Press.net A- A+ 1673 views | no comments

Отборът Peugeot Total имаше за цел да тества разработките си през 2009, но и да свери часовника си с конкуренцията предвид предстоящите 24 часа на Льо Ман. В края на състезанието този уикенд поуките са много. Основният извод е, че предстои още много работа, защото само един от двата 908 HDi FAP успя да финишира, на второ място и на 22 секунди и 279 стотни от Audi N° 2, изгубени заради спукана гума.

От сега до месец юни, всяка минута е ценна, а пътят е осеян с препятствия. След края на състезанието 12 часа на Себринг, равносметката за екипа на Peugeot, който участва с два автомобила 908 HDi FAP, не е еднозначна. Добрата тактика в бокса и начина на ръководене на състезанието позволиха на няколко пъти да се вземе преднина пред конкурентите. Бяхме свидетели на много интересна надпревара, в която Peugeot и основният му съперник не допуснаха повече от няколко секунди разлика помежду си.

Peugeot Sport N° 8 не успя да участва в обиколката за загряване, поради проблем с хидравликата, който бе решен непосреднствено преди старта. Това принуди Франк Монтани да стартира директно от бокса. Той бе сменен от Саразин, после от Бурде. С помощта на колата за сигурност, тримата състезатели достигнаха до 4-та позиция след 30 минути, докато другият Peugeot, в ръцете на Педро Лами (Минасян-Клайн) беше начело в класирането. Двата 908 бяха на първо и второ място, когато номер 7 с Кристиан Клайн на волана бе принуден да спре поради проблем с климатика и изостана с 9 обиколки.

Всички надежди се насочиха към номер 8, в двубой с Audi за първата позиция. На 3 часа от целта, Peugeot трябваше да мине през бокса, поради спадане на задната лява гума. Въпреки старанието на екипа, който отбеляза най-добра обиколка в състезанието (Себастиан Бурде с време 1'23"274), в крайна сметка номер 8 финишира на 2-ро място. Разочарование изпита отборът на номер 7, който напусна на 25 минути от финала поради повреда на скоростната кутия.

Оливие КЕСНЕЛ, директор на Peugeot Sport: Второто място е с горчив привкус. Жалко е, защото бяхме съвсем близо до победата. Спуканата гума ни коства загуба. 908 HDi FAP се държа много добре и ни постави наравно с конкурентите. Работата на екипа е отлична, както и стратегията. Равносметката преди Льо Ман е положителна като цяло, но трябва да отстраним още няколко проблема."

Бруно ФАМИН, технически директор: Целта ни бе да тестваме версията 2009 на 908 HDi FAP и по-специално климатика. Дори при инцидента, който забави номер 7, почти успяхме два пъти по 12 часа. Това е забележителен и окуражаващ успех. Що се отнася до останалите новости, като аеродинамиката или реглажите на двигателя, резултатите са много задоволителни... Но стига вече втори места!"

Франк МОНТАНИ: Разочарован съм от резултата, но и съм доволен, защото работихме добре. Трябваше да се учим по доста трудна писта. 12 часа тук са равни на 24 часа в Льо Ман! Новият Audi бе в обсега ни, макар че теренът не бе много благоприятен за 908, който е доста реактивен. Екипът работи добре през зимата и това ме прави оптимист за бъдещето".

Себастиан БУРДЕ: Малко прах или смола и гумите не вървят повече. Може би това обяснява завъртането ми. Това е една от особеностите на трасето и мисля, че в Льо Ман ще бъде по-добре. Направихме много добро състезание и на практика пукането на гумата ни провали."

Педро ЛАМИ: Жалко е, че колата създаде два сериозни проблема – с климатика и скоростната кутия. Трябва да поработим още доста предвид това, че новият Audi се оказа много бърз и надежден."

Кристиан КЛАЙН: Трябва да кажа, че колата ни се държа много добре и се оказа бърза. Но съм разочарован. Това беше един лош ден."

 
Keywords:   peugeot, peugeot sport
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...