25 години Volkswagen Caddy – от пикап до малък градски ван

Main April 11, 2007 | Auto-Press.net A- A+ 1910 views | no comments

През 1979 г. в Съединените щати се появява VW Golf 1 с открито товарно пространство. В страната на големите пикапи, малкият, пъргав работник бързо става любимец на широк кръг потребители. Особено високо ценени в т.нар. Rabbit Pick-Up са изключителната практичност, комфортът и солидната изработка на модела.

Три години по-късно, с въвеждането на Rabbit Pick-Up в Европа, концернът Фолксваген утвърждава своята водеща позиция като производител на лекотоварни автомобили и в този сегмент. Наименованието Caddy се ражда през ноември 1982 г. и е символ на продължението на успешната история на пъргавия мини-Транспортер.

С мотото Малък лекотоварен автомобил с качествата на лек, Фолксваген Caddy се налага в класа на лекотоварните автомобили в класическия 1/2 – тонен сегмент. Предлага се с покривна рамка и брезент или с твърд покрив, с двигатели 52kW/ 70 к.с. бензин и 1,6-литров 40 kW/54 к.с. дизел с атмосферно пълнене. С тези мотори Caddy се утвърждава като сигурен и надежден превозвач на всякакъв вид стоки.

Caddy започва да се произвежда в дъщерното на Фолксваген дружество TAS в Сараево. С разрушаването на завода обаче в периода на военна криза, производството се преустановява през 1992 г. Наследникът се появява през 1995 г. По това време в Европа са продадени около половин милион лекотоварни автомобили с общо допустимо тегло до 1,8 тона, от които половината са от класа "малък градски ван, от тях 35 000 само в Германия.

За разлика от предшественика си, Caddy 2 вече се произвежда на платформа, различна от тази на Golf. Обликът си Caddy 2 дължи на Polo Classic, а редом с дотогава познатата Pick-Up версия, идва и съвсем нов каросериен вариант. От това произлиза един закрит лек автомобил, който според желанието на клиента може да се поръча като товарен или комби със седалки. И тъй като каросерийният вариант се налага на пазара, през 2000 г. се ражда Caddy Pick-Up.

Докато предшественикът му е оборудван спартански, то Caddy от второ поколение предлага ниво на оборудване, което го прави предпочитан в класа на малките градски ванове. Новите двигатели, посредством петстепенна скоростна кутия, предлагат повече мощност – бензиновият двигател е с мощност 44 kW/60 к.с., а двата дизелови – 47 kW/64 к.с. Обхватът на серийно оборудване е богат дори и за стандартите на времето си, а допълнителното оборудване се предлага на модулен принцип. За пръв път при Фолксваген Лекотоварни автомобили клиентът е можел да поръча в този сегмент Airbag, ABS и електронен блокаж на диференциала. Освен малки козметични промени, в края на 90-те години се вгражда и мощния дизелов двигател с 66 kW/90 к.с.
В две последователни години – 2001 и 2002, Caddy получава и професионално признание - обявен от независимо жури за Малък градски ван на годината.

Пътят към самостоятелен модел

Двойната функция на лек и лекотоварен автомобил личи в дизайна на новия Caddy от трето поколение повече, отколкото при неговия предшественик – предницата на автомобила, кабината за водача и товарното пространство са модернизирани. Късият преден капак прави плавен преход към челното стъкло на автомобила. Таванът е с еднаква широчина и височина от предната част до края на автомобила.Предните калници, вратата на водача и страничните стени образуват формално единство. Лайстна прави плавен преход от калника през предната врата и Б-колоната към стените на товарното пространство. Базиран вече на платформата на новия Golf и с тази органична връзка между наподобяващата лек автомобил предница и функционално оптимизираното товарно пространство, новият Caddy изгражда и налага своята неповторима характеристика – малкият градски ван, който от дериват на лек автомобил се превръща в самостоятелен модел.

В третото, последно поколение на Caddy, концептуалното развитие е максимално - за първи път в историята на модела се излиза извън класическта концепция за разделяне на модела на два деривата – товарен и пътнически и се създава изцяло ново поколение, под наименованието Caddy Life, чиито интериор е коренно различен, прeдлага максимален комфорт и е с модифицирано окачване.

Последното поколение Caddy, освен концепцията за фабрично 7-местен модел, предлага уникални по рода си технически решения, каквито са директната скоростна кутия DSG® и фабрично оптимираната на метан версия Caddy EcoFuel.

 
Keywords:   caddy, rabbit, tas, VW Golf, vw golf 1
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...