60 години "клетка за безопасност"

Main January 28, 2011 | Auto-Press.net A- A+ 6410 views | no comments

На 23 януари 1951-а Daimler-Benz подава патентна заявка за защитна част на купето, обграждаща зоната на пътниците, снабдена отпред и отзад с деформируеми зони на конструкцията. Автор на изобретението е инженер Бела Барени, а патентът с номер 854 157 е одобрен след година през януари 1952-а.

Бела Барени е роден в Австро-Унгария в 1907-а, а напуска белия свят на 30 май1997-а година. През август 1939- постъпва в конструкторското бюро на концерна Daimler-Benz AG в Зинделфинген. Смелите предложения на унгареца предизвикват, обаче сериозно неразбиране в ръководството. Сред предложенията на Барени е кормилно устройство, което поема излишната кинетична енергия при удар, система за самостоятелно връщане на чистачките в хоризонтално положение след изключването им работа. Инженерът ту получавал одобрение на идеите си, резултатът от които би могъл да се използва след 15-20 години, ту не, което го карала често да мисли за отваряне на собствено независимо изследователско бюро.

През 1945-а и 1946-а той самостоятелно създава модели на коли със защитна клетка в конструкцията, наричайки ги екзотично - за шестместен автомобил Terracruiser, а за триместен Concadoro. Днес Бела Барени често е наричан баща на пасивната безопасност, а през живота си надареният инженер е получил над 2500 патента.

Първият сериен автомобил, в който е приложен патента на Барен е Mercedes-Benz 220, 220S и 220SE серия W111 от 1959-а, известен още като Heckflosse - с плавници отзад. Носещите елементи на купето имали различна твърдост, благодарение на което енергията на удара се поглъщала от деформациите, а геометрията на пътническото пространство оставала непроменена - принцип, без който не може да види конвейера днес никой съвременен автомобил.

 
Keywords:   daimler benz ag
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...