Изпълнителният директор на BMW, Норберт Райтхофер, наскоро разкри плановете си да започне да внедрява дизелови V8 двигатели в бъдещите модели на марката. И колкото и драстично да звучи това, изглежда, че това е само върхът на айсберга, съдейки по бъдещите планове за промени по двигателната гама. Толкова уважаваното и популярно М поделение на BMW също може да бъде афектирано от новата вълна екологични манифести (нещо похвално принципно). Резултатът от това ще бъде нови по-малки двигатели с турбокомпресори.
Пред специализираното издание MotorTrend високопоставени източници от BMW, включително и изпълнителният директор на М поделението – Лудвиг Вилиш, разкриха, че 4- и 5-литровите V8 и V10 двигатели в настоящата М гама ще бъдат заменени от агрегати с принудително впръскване... още от началото на следващата година. Първият от тези двигатели се очаква да се появи в новите М версии на Х5 и Х6 SUV моделите, които вече бяха забелязани по време на тестове в Германия и САЩ.
Тези спортни SUV модели, създадени да се опълчат на Porsche Cayenne и Mercedes Benz ML63 AMG, ще получат нови битурбо 4.4-литрови V8 двигатели, предоставящи повече мощност и въртящ момент в сравнение с настоящите 5-литрови V10 двигатели с гамата М5 и М6. Според някои източници мощността може да достига 550 к.с., а въртящият момент – 700 Нм. Това би трябвало да бъде достатъчно, за да може агрегатът да ускорява тежките автомобили до 100 км/ч за по-малко от пет секунди. Съответното електронно ограничената скорост от 250 км/ч едва ли ще бъде особено трудно достижима.
Що се отнася до следващите поколения на 3- и 1-Series, то техните М версии ще се появят по улиците през 2013 година. И макар и да е се още рано да се потвърждава какви задвижващи системи ще притежават съответните автомобили, то се носят слухове, че турбо шестцилиндров двигател може да се появи в М3. Четирицилиндров турбоагрегат с мощност от повече от 300 к.с. може да дебютира в по-спортния вариант на 1-Series.
Преди пристигането на тези модели обаче би трябвало да бъдат пуснати нови М5 и М6. От тях се очаква да бъдат задвижвани от по-мощни версии на битурбо V8 двигателя, ползван в Х5 и Х6 М моделите.
В допълнение към турбото BMW също така ще добавят и автоматична старт-стоп система, както и технологията за регенериране на електрическа енергия при спиране. По този начин консумацията на гориво и емисиите на СО2 би трябвало да бъдат допълнително намалени.
Макар и на пуристите вероятно да не им допадне идеята за М3 или дори М5 с турбо, то това е насока, която ще бъде следвана и от конкурентите им от AMG. Всъщност при настоящите тенденции в автомобилната индустрия BMW може и да нямат особен избор.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!