Caparo Т1 – новият №1 ?

Main March 30, 2007 | Auto-Press.net A- A+ 640 views | no comments

Лаврите на Bugatti Veyron, като връх на върховете в автомобилното производство, явно не дават мира на доста хора и непрекъснато се правят опити за отнемане на короната от германския автомобил с прочутото старо италианско име. Съвсем логично е такива опити да се правят и от Албиона, не по-малко прочут с производството на малки серии уникални спортни автомобили. Последният опит за преврат идва от компанията Caparo, които показаха автомобил обединяващ в себе си качествата на състезателен и нормален автомобил в една каросерия.
В създаването на колата са взели участие двама инженери, които преди това са работили за McLaren. Автомобилът се нарича Caparo T1 и е далеч по-лек, например от такъв модел като Caterham. За да докажат, че взимат нещата по отношение на първенството действително супер-сериозно, създателите на новата кола са успели да постигнат съотношение на теглото към мощността два пъти по-добро отколкото при Bugatti Veyron. Двуместният британски автомобил, който все още е прототип има маса под половин тон, изпитан е много сериозно в аеродинамичен тунел и е наблъскан до козирката със супер-съвременни технологии. Колата има типично формулджийска" конструкция и наистина върхова енерговъоръженост – относителната мощност надхвърля хиляда коня" на тон собствено тегло, като има възможност дори тази цифра да бъде сериозно надхвърлена по-нататък.
Първото показване и то пред много сериозна публика на Caparo Т1 ще се състои по време на петнадесетия поред фестивал на скоростта – 22 – 24 юни в имението Гудууд, Великобритания под патронажа на ърла на Марч, невероятен фен и привърженик на адреналина на колела. Caparo T1 ще вземе участие в традиционната надпревара на суперавтомобилите, както и ще се опита да спечели победата в традиционното планинско състезание по 1870-метровото скоростно трасе по склона Гудуудския хълм.
Първата информация беше, че Caparo Т1 ще бъде оборудван с 2,4-литров, V8 двигател с мощност от 480 к.с. при 10 500 оборота в минута. Малко по-късно стана ясно, че зад кокпита ще бъде монтиран 3,5-литрова осмица" с атмосферно пълнене. Няма точна информация за максималната мощност на двигателя, но се споменава, че литровата му мощност може да достигне 200 к.с., което прави сумарна мощност от 700 к.с. Ускоряването от 0 до 100 км/ч колата прави за 2,6 сек., до 160 км/ч достига за 4,1 сек., а до пълното спиране в упражнението 0-160-0 ми трябват не повече от 10 секунди.
При проектирането на супер-автомобила е обърнато изключително внимание към оптимизирането на теглото му и търсене на възможно най-минималното присъствие на маса в машината. Носещата конструкция има в основата си карбонов монокок, масата на мощния двигател не надхвърля 100 кг и дори картерът на на шестстепенната предавателна кутия е направен от магнезий.
В резултат на предприетите инженерни мерки масата на двуместния автомобил в който пътникът седи отляво и малко по-назад от водача, не недхвърля половин тон.
Не по-малко радикално е цялостното аеродинамично решение на автомобила – колелата са изкарани наистина ала Формула 1" извън габаритите на купето, имат индивидуални калници, монтирани са предно и задно антикрила. Дъното на колата е оформено като тръба на Вентури, което осигурява сериозна аеродинамична притискателна сила към пътя на колата при постигането на високи скорости. Аеродинамиката е толкова добре развита, че позволява на автомобила да понася странично ускоряване от размера на три g /g – мярка за ускорение, равна на земното притегляне/.
Създетелите на колата обявиха, че зцената е ще е около 180 000 британски паунда /518 000 лева/, което е далеч по приемливо от цената на Bugatti Veyron /два милиона лева/. За тези пари любителят на адреналина получава двуместен автомобил с динамичността и мощта на истинска формула, която, обаче, може да се кара по нормални обществени пътища. Резервоарът поема около 70 л гориво, които при нормална езда позволяват изминаването на около 800 км. Caparo Т 1 има всички необходими светлинни атрибути, места за регистрационни номера и без никакъв проблем се регистрира като нормален автомобил.

 
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...