От 39% до 75% се обезценяват автомобилите в България до четвъртата си година след производство. Това показва проучване на www.sale-autos.com на базата на информацията, предоставена от български автокъщи в сайта. Стойностите отчитат връх за периода между втората и четвъртата година след пускането на автомобила в експлоатация. До десетата година след производството обезценяването на автомобилите достига до над 80% от базовата цена.
Според проучването на www.sale-autos.com от 11-те най-продавани марки през първите четири години най-бавно падат цените на моделите на Peugeot, Dacia, Toyota и Citroen с под 50%. Най-бавно се обезценяват автомобилите с марка Dacia, която за 7 години пада с около 36%.
От проучването сред автокъщи на българския пазар се установи и куриозен случай, в който автокъщи продават автомобили втора употреба на по-висока цена отколкото същата за нов модел.
Купуването на автомобил втора ръка може да крие и много рискове, независимо от годината на производство, в зависимост от това колко време е потребяван, в какви условия и т.н. За сигурността на една такава инвестиция помага независимата автоекспертиза, която набира популярност на българския пазар. Чрез нея се установява реалното техническо състояние на автомобила, което дава възможности за сваляне на цената, препоръки и приблизителна стойност на допълнителните разходи, които следват непосредствено след покупката на автомобил втора ръка, както и издаване на сертификат за сигурността на автомобила на пътя, както на личния така и при покупка.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!