FIA - и след Мозли по диктаторски!

Main September 9, 2010 | Auto-Press.net A- A+ 1424 views | no comments

Има толкова общо в устройството и дейността на световните спортни организации и бившите управляващи компартии, че чак на човек да му се доплаче. Прословутият демократически централизъм, който си беше чиста перверзна форма на диктатура на малцинството над болшинството, с пълна сила вилнее, както във върховете на FIA, така и в подържащите я национални големи и малки федерации, като нашата.

След като диктаторските замашки на бившия президента на FIA и доказан садо-мазо секс-маниак Макс Мозли едва не разцепиха Формула 1 на два независими шампионата, доста ключови фигури от съвременния автоспорт и промишлеността приложиха повече от сериозни усилия, за да го "отидат" от президентстката длъжност.

За радост на истинските фенове на спорта и главните играчи, това все пак не е железния социализъм от близкото минало, а пазарна икономика, в която парите налагат правилата и дори такъв сериозен динозавър като Мозли, закален в дългогодишни бюрократични битки, не можа да устои на атаката на водещите автопроизводители и беше сменен от шефа на Scuderia Ferrari Жан Тод.

Като че ли мирът и спокойствието, и отдадеността само пистата бяха възстановени. Да, ама не... Оказва се че е в сила старото правило - колкото и да е правилен човек, ставайки чиновник, той кардинално се променя. Става професионален паразит с основно занимание да си получава заплата, да си търка панталоните на работното място и да имитира трудова дейност. Дори и един Жан Тод, работохоликът, известен като "малкия Наполеончо", встъпвайки в длъжност, започна да пробутва маниерите и "заветите" на предишния президент.

FIA постояно тръби, че трябва да се намаляват разходите, а всъщност става така, че те растат. Логично беше, след като се манифестира такава политика, да се замразят техническите регламенти, включително и на Формулата за две-три години. Нямаше да има разходи по развитие на мотори, трансмисии, аеродинамика, тестване при постоянна конфигурация на болидите, поне докато не премине кризата.

Да, ама не... чиновниците от спорта на FIA просто трябва да демонстрират дейност и да си получават за това с чиста съвест заплатите, плащани дори и от българските фенове. Резултатът - от 2013-а всички разработки по моторите заминават в кошчето, защото се планира оборудването на формулите с четирицилиндрови турбо-мотори с ходов обем 1,6 литра.

Това не означава нищо друго, а нови многомилионни разходи за разработката и напасването на новите силови агрегати с колите. Ще бъде реанимирана скъпата система за съхранение на кинетичната енергия KERS - смятай още разходи.

И това не краят. В старите соц. традици отново се търси елитарност, нещо като членове на политбюро или ЦК. Планира се издаването на суперлицензи не само на пилотите, но и на ръководния състав на отборите. Тоест да се узакони своего рода "клетва" според която шефовете на отбори, спортни директори и състезателни инженери ще трябва да дебнат своите подчинени. И ако стане някакво провинение от страна на персонала, те ще бъдат задължени да донасят на FIA за своите сътрудници.

Например, ако състезател превиши скоростта на нормален път или някой механик пийне малко повече или се е сбил с някого в бар, FIA трябва да знае за това и на "законни основания" да санкционира отбора и отделните му членове.

Това не е нищо друго, освен узаконяване на доносничеството от страна на FIA, без никаква грижа, че всъщност е напълно противозаконно и нарушава правото на невмешателство в личния живот. Тато,Тато и другарю Брежнев - ряпа да ядете... Дали пък новите спортни партократи не искат да си направят и някое концлагерче...

От "конюшните" все още никой с изключение на Ferrari, не е коментирал инициативите на FIA. Главата на Ferrari Стефано Доменикали категорично отказа да разгледа въпроса за новите мотори и веднага заплаши да прати FIA с новите й правила по известен на всички "адрес" във всяко семейство. В противен случай, Scuderia Ferrari е готова да съсредоточи усилията си в други шампионати, където легендарната италианска "конюшня" ще бъде посрещната с отворени обятия. Лошото е че независимо от изгонването на Макс Мозли, делото му е "крепко, живее и побеждава". Как намирисва на едно не толкова далечно минало...

 
Keywords:   ferrari
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...